گزارش| ۴.۴میلیون توریست در استانبول در ۴ماهه نخست سال میلادی/ ایران در رتبه دوم قرار گرفت

افزایش ۲۱درصدی تعداد توریست‌های ایرانی و کاهش ۳۰درصدی تعداد توریست‌های عربستانی باعث شد که ایران دومین و عربستان دهمین رتبه در بیشترین تعداد توریست در استانبول را به خود اختصاص دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، تعداد ورود توریست خارجی به استانبول در ۴ماهه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی با افزایش ۱۳درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۴ میلیون و ۳۹۹ هزار نفر رسید.

این تعداد توریست در استانبول از اول ژانویه تا آخر آوریل ۲۰۱۹ بیشترین آمار در مدت مشابه پنج سال گذشته میلادی است.

تعداد توریست‌هایی که از طریق هوایی و دریایی به استانبول سفر کرده‌اند به‌ترتیب ۱۶٫۳ درصد و ۶٫۱ درصد افزایش یافته است.

همچنین ۲۳ درصد از توریست‌ها از فرودگاه «صبیحه گوکچن»، ۲۰ درصد از فرودگاه «استانبول» و ۵۷ درصد از فرودگاه «آتاترک» استفاده کرده‌اند، به‌طوری که یک‌میلیون و ۱۰هزار و ۸۱۴ توریست از طریق فرودگاه «صبیحه گوکچن»، ۸۷۴هزار و ۹۷ توریست از طریق فرودگاه «استانبول» و ۲میلیون و ۵۰۱هزار تروریست از طریق فرودگاه «آتاترک» وارد استانبول شدند.

بدین ترتیب تعداد کل توریست‌هایی که در چهارماهه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی وارد ترکیه شده‌اند به ۸میلیون و ۷۳۵هزار و ۲۶۸ نفر رسید.

در حالی که در این بازه زمانی بیشترین توریست در استانبول با ۳۱۵هزار نفر متعلق به کشور آلمان است، ایران نیز با ۲۶۷ هزار توریست در رتبه دوم قرار گرفته است، به‌طوری که تعداد توریست‌های ایرانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی ۲۱ درصد افزایش داشته است.

۱۰ کشوری که بیشترین توریست را به استانبول ترکیه فرستاده‌اند به‌ترتیب عبارت‌اند از:

  1. آلمان: ۳۱۵هزار و ۱۴۳ نفر (۹٫۵ درصد افزایش)
  2. ایران: ۲۶۷هزار و ۴۴ نفر (۲۰٫۹ درصد افزایش)
  3. روسیه: ۲۲۷هزار و ۶۳۷ نفر (۱۷ درصد افزایش)
  4. عراق: ۱۷۴هزار و ۲۲۳ نفر (۳۲٫۲ درصد افزایش)
  5. فرانسه: ۱۵۱هزار و ۲۶۶ نفر (۲۲٫۲ درصد افزایش)
  6. انگلیس: ۱۴۰هزار و ۸۱۰ نفر (۵٫۳ درصد افزایش)
  7. اوکراین: ۱۱۶هزار و ۱۱۲ نفر (۳۴٫۹ درصد افزایش)
  8. آمریکا: ۱۱۵هزار و ۷۰۴ نفر (۶ درصد افزایش)
  9. چین: ۱۱۱هزار و ۶۲۹ نفر (۱٫۹ درصد افزایش)
  10. عربستان سعودی: ۱۱۰هزار و ۲۷۴ نفر (۲۹٫۴ درصد کاهش).

تعداد کل توریست‌های عرب در استانبول در چهارماهه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی با افزایش ۱۷٫۴درصدی به یک‌میلیون و ۴۰هزار و ۱۳۱ نفر رسید.

در حالی که عربستان سعودی در سال‌های گذشته در رتبه نخست بیشترین تعداد توریست عرب در استانبول قرار داشت، امسال به رتبه دوم تنزل پیدا کرد و عراق با ۱۷۴هزار و ۲۲۳ توریست در رتبه نخست قرار گرفت.

کویت با ۹۰هزار و ۷۱۳ نفر و الجزایر با ۸۹هزار و ۹۱۱ نفر در رتبه‌های سوم و چهارم بیشترین تعداد توریست عرب در استانبول را به خود اختصاص دادند.

انتهای پیام/*

Leave a Comment