تعطیلی ۲۰ روزه “ایران مال” احترام مدیریت آن مجموعه به “سلامتی مردم” میباشد.

تقدیر رئیس مرکز تجارت جهانی ایران از مدیریت جهادی ایران مال

رئیس مرکز تجارت جهانی ایران تأکید کرد که بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی چین که برای بیماران کرونایی ساخته شد ۱۰ روز طول کشید اما اینکه در کشور خودمان “بخش خصوصی” آستین خود را بالا بزند و با هزینه شخصی و بدون کمک دولت، بیمارستان موقت ۳۰۰۰ تخته را ۷ روزه برپا کند، نه تنها کم نظیر بلکه بی نظیر میباشد.

محمدرضا سبزعلیپور رئیس مرکز تجارت جهانی ایران نسبت به تعطیلی ۲۰ روزۀ “ایران مال” و برپا نمودن بیمارستان موقت ۳۰۰۰ تختخوابی در آن مجموعه طی این هفته جهت بستری شدن بیماران کرونایی واکنش نشان داد و ضمن تقدیر از مدیریت جهادی ایران مال اظهار داشت:

متأسفانه با وجود جنگ اقتصادی دشمن و اِعمال تحریمهای شدید همه جانبه و همچنین مشکلات اقتصادی داخلی که غالباً بدلیل سوء مدیریت دولت متولد شده، حدود یکماهی است که شیوع بیماری کرونا نیز به مزیدی بر علت شده و شرایط سخت اقتصادی قبل را به اوضاع بحرانی مبدل کرده است، هرچند که “بیماری کرونا” بحرانی جهانی و عالم گیر شده اما در کشور خودمان ایران باعث شده تا عده ای از مردم به ویروس کرونا مبتلا و تعدادی از هموطنانمان نیز جان خود را بدلیل بیماری کرونا از دست بدهند، ضمناً بخش دیگری از مردم ایران متضرر و جمعی دیگر نیز ضعیف تر گذشته بشوند و سطح معیشت آنان بطور چشمگیری اُفت نماید!!

وی افزود: در این راستا و بمنظور کنترل این بیماری، کشور به حالت ویژه و بحرانی درآمده و ستاد مقابله با کرونا نیز با ریاست آقای روحانی مدیریت بحران را برعهده گرفته اما بنابه دلایل مختلف از جمله عدم هماهنگی دستگاههای دولتی و همچنین عدم همکاری مردم متأسفانه کارها بر وفق مراد پیش نرفته و اوضاع بحرانی تر شده است که همین اَمر موجب شد تا دو روز پیش مقام معظم رهبری با صدور فرمانی به سردار سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، لزوم مقابله با ویروس کرونا را در قالب یک « قرارگاه بهداشتی و درمانی» در جهت پیشگیری از شیوع بیشتر این بیماری خواستار شدند و در ادامه از احتمال « حملۀ بیولوژیکی» پرده برداشتند!!

علیپور تصریح کرد: شیوع بیش از پیش بیماری کرونا و ورود نیروهای مسلح به صحنۀ کارزار حَسب دستور امام خامنه ای حساسیت موضوع را دوچندان کرده و تلاش و همکاری دولت و مردم را جهت ریشه کن نمودن ویروس کرونا الزامی کرده است. به همین خاطر اینجانب نیز بمنظور جلوگیری از خروج غیر ضروری مردم از منازل شان و در راستای حمایت از کسبۀ متضرر شده، علناً از جناب آقای روحانی خواهش نمودم تا بعنوان رئیس جمهور و همچنین رئیس “ستاد مقابله با کرونا” دستور فرمایند تا در این ایام پایانی سال جهت کاهش ابتلاء مردم به “ویروس کرونا” ادارات، بانکها و حتی برخی از مراکز پُر تردد حداقل تا ۱۵ فروردین سال آینده تعطیل شوند تا انشاالله در ابتدای سال جدید با سلامتی مردم و بهبود مبتلایان و همچنین خبرهای خوش به استقبال بهار برویم اما ظاهراً هنوز صدای ما به گوش رئیس جمهور محترم نرسیده و تا این لحظه هیچ اقدام بازدارنده ای از جانب دولت صورت نگرده و همچنان ادارات، بانکها و مراکز پُر تردد در حال فعالیت هستند و بخش اعظمی از مردم ایران هم بی توجه به هشدارها در کف خیابانها میباشند!!

سبزعلیپور در ادامه به تعطیلی “ایران مال” اشاره کرد و گفت: امروز مطلع شدم که طبق تصمیم مالک و مدیریت “ایران مال” بزرگترین مرکز خرید ایران و خاورمیانه مقرر شده است تا این مجموعۀ چند منظورۀ تجاری، اداری، رفاهی، تفریحی، ورزشی و…. در جهت حفظ سلامتی مردم و بازدیدکنندگان محترم تا ۱۵ فروردین سال آینده تعطیل و در این مدت هزینه و فشاری نیز بر کسبۀ فعال در آن مجموعه نیز وارد نشود!! تصمیم مدیریت آن مرکز خرید در تعطیلی ۲۰ روزه “ایران مال” اینجانب را مسرور کرد و نشان داد که تصمیم گیرندگان “ایران مال”  برای “سلامتی مردم” ارزش و احترام قائل اند.

وی افزود: متعاقب خبر تعطیلی این مرکز خرید، خبردار شدم که مدیریت “ایران مال” در حرکتی بی نظیر به یاری مقامات مسئول و بیماران مبتلا به کووید ۱۹ شتافته و رسماً اعلام نموده که طی همین هفته اقدام به راه اندازی بیمارستان موقت ۳۰۰۰ تختوابی در مرکز نمایشگاهی “ایران مال” به وسعت ۴۵۰۰۰ مترمربع میکند تا بیماران کرونایی غیر حاد در این بیمارستان بستری و بیماران حاد و بدحال نیز در بیمارستانهای تخصصی بستری و تحت درمان قرار گیرند!!

جدای از اینکه چنین حرکتی جهادگونه سالهاست که مشاهده نشده باید تأکید کنم که بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی معروف چین که برای بیماران کرونایی ساخته شد حدوداً ۱۰ روز طول کشید اما اینکه در کشور خودمان بخش خصوصی آستین خود را بالا بزند و با هزینه شخصی و بدون کمک دولت، بیمارستان موقت ۳۰۰۰ تخته را ۷ روزه برپا کند، نه تنها کم نظیر بلکه بی نظیر میباشد و باید گفت که برای غلبه بر مشکلات کشور اَعم از اقتصادی و یا درمانی و به مدیریت جهادی نیاز داریم نه مدیریت مجازی و مبلی و کنترل از راه دور!! یعنی در زمان بحران و حتی در زمان سازندگی باید همچون مدیران بخش خصوصی سریع از جا برخاست و بقول معروف (گیوه ها را ور کشید و کمربندها را محکم بست) و وارد میدان عمل شد و بار را از روی زمین برداشت آنهم بدون هیچ چشم داشتی!! در همین راستا ضمن اَرج نهادن بر مدیریت جهادی ایران مال بدینوسیله بر خود واجب میدانم تا از مسئولین این مجموعه بزرگ اقتصادی بویژه از جناب آقای علی انصاری تشکر و قدردانی نمایم.

سبزعلیپور بیان داشت: مجموعه های اقتصادی همچون “ایران مال” بنگاههای انتفاعی هستند نه بنیاد خیریه، پس بخش های خصوصی همچون این مرکز اقتصادی باید بفکر منافع و درآمد خود باشند. حال اگر شرکتی از منافع کلان خود در راه خدمت به ایران و ایرانی چشم پوشی کند باید به مدیریت آن مجموعه شک کرد زیرا یا دیوانه است و یا عاشق!! قطعاً از این دو حالت خارج نیست. اما بنده مطمئنم که مدیریت “ایران مال” دیوانه نیست بلکه عاشق خدمت به میهن و مملکتش میباشد که از منافع کلان خود در این اوضاع بحرانی جهت خدمت به مردم چشم پوشی میکند.

هرچند اطلاع دارم که مدیران این مرکز خرید از ماهها قبل خود را آماده پذیرایی از یکی دو میلیون بازدیدکننده در ایام نوروز کرده بودند و در این راه سرمایه گذاریهای کلانی نیز انجام شده بود که با تعطیلی “ایران مال” فعلاً تمام زحمات و برنامه هایشان نیز به هدر رفت.!!!     

وی در ادامه از دولت و همچین ریاست سازمان صدا و سیما جناب آقای دکتر علی عسگری خواهش کرد تا شرکتهایی را که در اثر بحران کرونا متضرر شده و یا مجموعه هایی همچون “ایران مال” که اقدامات مهمی را جهت مبارزه با بیماری کرونا انجام داده اند را حمایت کنند تا نه تنها کسبه و شرکتها با وجود مشکلات اقتصادی و رکود بیش از این متضرر نشود بلکه بنگاههای بزرگ نیز به آینده امیدوار و در مواقع ضروری با تمام توان و امکانات خویش به کمک دولت و ملت بیایند.     

دولت خودش میداند که چگونه کسبه، شرکتهای متوسط و بنگاهای بزرگ را حمایت کند و دیگر نیازی به گفتن بندۀ حقیر نیست البته بشرطی که بخواهد کمک کند!! اما اگر در این میان از ریاست سازمان صدا و سیما جناب آقای دکتر علی عسگری نام برده و از ایشان خواهش کردم به این خاطر بود که خیلی از شرکتهای متوسط و بنگاههای بزرگ برای پخش تبلیغات بازرگانی خود در ایام نوروز از طریق صدا و سیما مبالغ کلانی را به آن سازمان پرداخت نموده اند که بدلیل بحران کرونا و نابسامان شدن امورات اقتصادی کشور و حتی جهان، متأسفانه همه برنامه های نوروزی شرکتها و پیش بینی آنان بهم ریخته و غالباً متضرر شده اند از همین رو از ریاست محترم سازمان صدا و سیما استدعا دارم تا وضعیت بحرانی شرکتهای ایرانی و مشتریان صدا و سیما را درک نموده و از بابت مبالغ کلان پرداختی که بابت پخش تبلیغات بازرگانی به آن سازمان داده شده، مبلغی را بعنوان تخفیف و یا سوبسید به شرکتها بازگردانند تا موجب دلگرمی صاحبان و مدیران شرکتها و تداوم همکاری آنان با سازمان صدا و سیما نیز گردد.  

رئیس مرکز تجارت جهانی ایران در پایان مجدداً تأکید نمود که غلبه بر بحران کرونا در گرو همکاری مردم و تلاش شبانه روزی دولت و نیروهای فداکار خدماتی و درمانی میباشد که صدالبته جا دارد تا از همین جا از زحمات تک تک این عزیزان تشکر و قدردانی نمایم، در غیر اینصورت باید تا یکی دو ماه آینده میزبان این میهمان ناخواندۀ شوم و بد قدم در کشورمان باشیم، فلذا در این راستا جدای از اینکه مردم توقع دارند تا جناب آقای روحانی را بعنوان ریاست محترم جمهوری و رئیس ستاد مقابله با کرونا در صحنه کارزار و در کنار نیروهای جهادی و خدمت رسان ببینند از سوی دیگر انتظار عموم بر این است تا تمام دستگاههای اداری، بانکها و حتی مراکز خرید سراسر کشور نیز جهت حفظ سلامتی مردم قدمهای مثبتی برداشته و همچون مدیریت “ایران مال” نسبت به تعطیلی موقت مجموعه خویش اقدامات لازمه را انجام دهند تا هرچه زودتر زنجیرۀ سرایت ویروس کرونا از شخصی به شخص دیگر قطع و مبتلایان به کرونا نیز بهبود پیدا کنند./انتهای پیام  

Leave a Comment