آیت الله رئیسی در جهت پیگیری مشکلات و احقاق حق صاحبان صنایع “انقلاب اقتصادی” در قوه قضائیه به راه انداختند

رئیس مرکز تجارت جهانی ایران اظهار داشت

امیدوارم مردم با درایت و به دور از احساسات، کسی را بعنوان سکاندار قوه مجریه و رئیس جمهور سیزدهم برگزینند تا با دلسوزی و فارغ از جناح بندی های سیاسی و با تیمی قوی و کارآمد و پاکدست نسبت به رفع مشکلات اقتصادی، تنش زدایی در منطقه و جهان و رفع تحریمها و نهایتاً رشد و توسعه اقتصاد و ارتقاء سطح زندگی و معیشت مردم شریف ایران اقدام نموده و رضایت عموم را جلب کند.

محمدرضا سبزعلیپور اقتصاددان و رئیس مرکز تجارت جهانی ایران در نشست اقتصادی تحت عنوان (انتخابات و آینده اقتصاد ایران) در واکنش به عملکرد دو سال و چند ماهۀ آیت الله رئیسی در قوه قضائیه گفت: نظرباینکه سرمایه گذاری، تولید، کسب و کار و فعالیت اقتصادی در سالهای اخیر در کشورمان “ایران” بدلیل “جنگ اقتصادی” و وجود تحریمهای شدید خارجی، سوء مدیریت و بی‌توجهی دولت به مشکلات حاکم بر جامعه و همچنین نهادینه شدن فساد، بسیار سخت و کمرشکن شده، از همین رو نه ‌تنها هر کسی توان آغاز فعالیتهای جدید اقتصادی را ندارد بلکه تجار و صاحبان صنایع قدیمی نیز غالباً قادر به پیشبرد کارهای خود نبوده و روز به روز در حال ورشکستگی، خارج شدن از ریل اقتصادی، نابودی و حتی زندانی شدن می‌باشند که واقعاً فاجعه ای خطرناک و بحرانی وحشتناک است.

وی افزود: مردم و فعالان اقتصادی حدود ۸ سالی است که به “دولت روحانی” دل خوش کرده بودند تا با اِعمال برنامه ‌ها و سیاستهای درست و ‌بکارگیری مدیران شایسته، دلسوز، متعهد، متخصص، کارآمد و پاکدست، گرهی از مشکلات اقتصادی خرد و کلان کشور گشوده و جاده را برای کار و زندگی مردم هموار نماید اما پس از گذشت حدود هشت سال از کشورداری دولتهای یازدهم و دوازدهم نه ‌تنها قدم مثبتی از طرف دولت برداشته نشده بلکه امید مردم و فعالان اقتصادی نیز به یأس و ناامیدی مبدل شده است و متأسفانه در این دو ماه باقیمانده از عمر دولت دوازدهم، اصلاً دورنمای خوب و مثبتی نیز از فعالیت و کشورداری این دولت و دولتمردان آن به چشم نمی‌خورد.!!

علیپور در ادامه اظهار داشت: مشکلات اقتصادی و معضلات اجتماعی کشورمان هرگز مرتفع نخواهد شد و اقتصاد ایران به این زودیها شکوفا نمیگردد مگر اینکه چرخ تولید به گردش درآید و کارخانجات و صنایع تولیدی با حداکثر ظرفیت فعالیت کنند. گردش چرخ صنایع و افزایش فعالیتهای تولیدی موجب میشود تا خرید و فروش، صادرات و واردات و گردش پول رونق گرفته و روز به روز اشتغال ایجاد و رفته رفته ریشه بیکاری از بین برود. با ایجاد شغل برای جوانان و بیکاران نه تنها معضلات اجتماعی کاهش پیدا میکند بلکه سطح معیشت مردم نیز ارتقاء میابد.

از همین رو اقتصاد ایران هرگز سر و سامان نمیگیرد مگر با “رونق تولید” و بر این اساس مقام معظم رهبری نیز ۳ سال است که پی در پی به موضوع تولید پرداخته و شعار سالهای ۹۸ ، ۹۹ و ۴۰۰ را به رونق، جهش و پشتیبانی ‌و مانع زدایی‌ از تولید اختصاص داده و در جهت “رونق تولید” نامگذاری کردند.

وی گفت: پس باید هر سه قوا و تمامی دستگاهها، سازمانها و وزارتخانه ها و در کل تمام مسئولین بسیج شوند تا “شعار سال” محقق و چرخ تولید در سطح عالی به گردش درآید و فرمایشات مقام معظم رهبری نیز روی زمین نماند. رفع بخشی از مشکلات و موانع  اقتصادی ایران و همچنین مبارزه با فسادهای موجود در گروی همت و تدابیر ویژه مسئولین قوه قضائیه میباشد تا با اقتدار و پیگیریهای مستمر خود بتوانند ریشه فساد و مشکلات اقتصادی را بخشکانند و امید به آینده و اعتماد به مسئولین کشوری را به دلهای مردم و کارآفرینان بازگردانند.

در این راستا باید تأکید کنم که خوشبختانه آیت الله رئیسی از اولین روزهای کاری خود در قوه قضائیه، عملکردی انقلابی و ضد فسادی را در پیش گرفته و با فعالیت مقتدرانه خود، مردم و فعالان اقتصادی را خوشحال و نسبت به آینده امیدوار کردند که جای دارد تا از همین جا و از این طریق، عملکرد شجاعانه و ضد فساد ایشان را ستوده و به مقام عالی قوه قضائیه تبریک و خسته نباشید بگویم.

حضور آیت الله رئیسی در رأس هرم قوه قضائیه منجربه تحول آرام و تغییر و تحول ‌های مثبت در این قوه گردید و ایشان با عملکرد و سخنان مقتدرانه و آرامش بخش خویش، دلگرمی و امیدواری را برای مردم به ارمغان آوردند، فلذا کارها و سخنان آرامش ‌بخش و دلگرم کننده رئیس قوه قضائیه طی دو سال گذشته در نوع خود تازه و متحول کننده بوده است.

سبزعلیپور در ادامه یادآور شد: آیت الله رئیسی در دوران ریاست خود بر قول قضائیه اقدامات و عملکرد مفید و قابل توجهی را در جهت برخورد با فساد و پیگیری مشکلات فعالان اقتصادی و کارافرینان و صاحبان صنایع انجام دادند و بنوعی با انقلاب اقتصادی که در این قوه بوجود آوردند، موجب دلگرمی و احقاق حق کارافرینان و صاحبان صنایع شدند که این اقدام و عملکرد ایشان بسیار مهم و قابل تقدیر میباشد.   

علیپور تأکید کرد: سخنان و عملکرد آیت الله رئیسی، رئیس دستگاه قضا در خصوص برخورد دستگاه قضا با بانکهای متخلف که با قراردادهای شبه ترکمنچای و اَخذ سودهای بی ضابطه، کمر تولیدکنندگان، کارآفرینان و فعالان اقتصادی ایران را می شکنند، تولیدکنندگان و کارآفرینان را دلگرم و امیدوار کرده و آقای رئیسی با این عمل خود، اولین قدم در جهت رفع موانع تولید و تحقق شعار سال را برداشتند.

رئیس مرکز تجارت جهانی ایران در پایان سخنانش تصریح کرد: با توجه باینکه رفع موانع و رشد و توسعه کشور ایران در گرو سکانداری قوی و دلسوز و دولتمردانی مدیر و مدبر و همچنین سیاستهای درست، قوانین جدید و قوانین روزآمد میباشد، از همین رو درخواست و انتظار فعالان اقتصادی از ئیس جمهور آینده کشورمان این است تا با همکاری مجلس و قوۀ قضائیه طرحی نو دراندازد و نسبت به رفع مشکلات و حذف موانع اقدام و جاده را برای فعالیتهای اقتصادی و تجاری در داخل و خارجی هموار و چرخ تولید را بسرعت به گردش درآورد.

لازم به ذکر است که در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری شعار و وعده زیاد است و همه کاندیداها  خود را ناجی اقتصاد و حلال مشکلات میدانند اما امیدوارم مردم با درایت و دقت نظر و به دور از احساسات، کسی را بعنوان سکاندار قوه مجریه و رئیس جمهور سیزدهم برگزینند تا با دلسوزی و فارغ از جناح بندی های سیاسی و با تیمی قوی و کارآمد و پاکدست در کوتاهترین زمان نسبت به رفع مشکلات اقتصادی، تنش زدایی در منطقه و جهان و رفع تحریمها و نهایتاً رشد و توسعه اقتصاد و ارتقاء سطح زندگی و معیشت مردم شریف ایران اقدام نموده و رضایت عموم را جلب کند./ انتهای پیام

Leave a Comment