۴ دلیل گرانی مسکن از زبان رئیس اتحادیه املاک؛ فقط خریداران واقعی مسکن بخرند

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: ۴ مولفه ارز، سکه، طلا و بورس در قیمت مسکن تاثیرگذار است و تنها نیازمندان واقعی اقدام به خرید کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مصطفی قلی خسروی گفت: اگر قیمت مسکن افزایش یابد توان مردم پایین می آید و‌ بازار مسکن کساد می شود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه زمانی که کالایی گران می شود مردم خرید می کنند ادامه داد: کسانی که نیازمند مسکن هستند خرید کنند و برای سرمایه گذاری وارد بازار نشوند چون بازار قابل پیش بینی نیست.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران افزود: مولفه های چون ارز، بورس و سکه در بازار مسکن اثر گذار است و تمام تلاش مشاوران املاک بر افزایش نیافتن قیمت مسکن است.

خسروی تاکید کرد: هر ساله قیمت مسکن نسبت به تورم افزایش می یابد و اگر بیش از حد قیمت بالا برود باعث کسادی بازار اشتغال می شود.

وی ادامه داد: برای اینکه قیمت اجاره بها افزایش بیش از حد نداشته باشد باید عرضه و تقاضا را در حد تعادل نگه داریم ولی به دلیل افزایش مهاجرتها وازدواج ها این تعادل برقرار نشده است .

وی بیان کرد: هر کشوری برای کنترل بازار مسکن و اجاره اقدام به ساخت مسکن و اجاره دادن به خانه اولی ها می کند و‌ ما هم باید برنامه ای داشته باشیم.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران ادامه داد: مردم باید در زمان عقد قرار داد حواسشان را جمع کنند و هیچ مشاور املاکی بعد از عقد قرارداد حق نگه داشتن قرارداد را ندارد و باید قرارداد دست خریدار و فروشنده باشد.

وی افزود: باتوجه باینکه نزدیک زمان نقل و انتقالات هستیم افرادی که از سایتها اقدام به خرید و یا اجاره ملک می کنند باید حواسشان را جمع کنند و حتما از مشاوران املاک مشاوره بخواهند.

وی افزود: در اردیبهشت ۹۶ کل قراردادها در کشور ۱۱۴ هزار و ۴۶۹ و‌ تعداد مبایعه نامه ۶۵ هزارو ۹۹۱و اجاره نامه ۵۵ هزارو ۹۰۴ بود که در مدت مشابه امسال یعنی اردیبهشت ۹۷ تعداد کل قراردادها در کشور ۱۳۰ هزار و ۲۷۸ ، مبایعه نامه ۷۵ هزار و ۹۴۵و اجاره نامه ۵۲ هزار و ۸۶۴ بود که قرارداد کل ۱۴ دهم درصد و مبایعه نامه ۳۳ درصد و اجاره ۵ دهم درصد نسبت به مدت مشابه رشد داشته است.

وی بیان کرد: تعداد کل قرارداد در تهران در اردیبهشت ۹۶ برابر ۳۸ هزارو ۲۶۰،مبایعه نامه ۱۹ هزار و ۹۸۵و اجاره ۱۷ هزارو ۹۰۱ بود که در مدت مشابه امسال در شهر تهران کل قراردادها ۳۸ هزارو۷۵۲، مبایعه نامه۲۱ هزار و ۴۱۲ و اجاره نامه ۱۷ هزار و ۱۹ عدد رسید.//انتهای پیام

Leave a Comment