۲ خبر کذب امروز در فضای مجازی؛ از استعفای آذری جهرمی تا بازداشت و تعلیق احمدی‌نژاد

دو خبر استعفای وزیر ارتباطات و تعلیق عضویت احمدی‌نژاد در مجمع تشخیص مصلحت نظام تکذیب شد. در عین حال ۳ عضو مجمع تشخیص در گفتگو با تسنیم از خبر تعلیق احمدی‌نژاد اظهار بی اطلاعی کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، صبح امروز همزمان با فیلتر شدن تلگرام، خبری در رسانه‌ها مبنی بر استعفای محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات منتشر شد. ساعتی از این استعفا نگذشته بود که وی استعفایش را تکذیب کرد و گفت “نباید اعلام نظرات کارشناسی را استعفا تفسیر کنیم. در مورد فیلترینگ ما بارها اعلام کرده‌ایم که فیلترینگ تنها راه‌حل نیست و در مورد چالشهای آن نیز نظرات را مستدل و مستند به مراجع مربوطه اعلام کرده‌ایم.”

  • بیشتر بخوانید

خبر حکم ارتداد مشایی هم کذب از آب درآمد

حزب موتلفه اسلامی هم صبح امروز خبری برای رسانه‌ها ارسال کرد که وزیر ارتباطات در دیدار جوانان احزاب اصولگرا و اصلاح‌طلب گفته است ” من با فیلترینگ تلگرام موافقم اما در شورای ملی فضای مجازی فقط یک حق رای دارم.”

خبر کذب دیگری که صبح امروز منتشر شد، شایعه تعلیق احمدی‌نژاد از مجمع تشخیص مصلحت نظام بود. یک کانال خبری، خبری مبنی بر تعلیق رئیس‌جمهور سابق از عضویت مجمع منتشر کرد که بعد از ساعتی این شایعه را از کانال خود حذف کرد.

با پیگیری خبرنگار سیاسی تسنیم از دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، مشخص شد که خبر تعلیق عضویت احمدی‌نژاد در این مجمع از اساس کذب بوده است. در همین زمینه خبر بازداشت احمدی‌نژاد نیز صحت نداشته است.

در همین راستا، سید مصطفی میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، درباره شایعه تعلیق محمود احمدی‌نژاد از مجمع تشخیص مصلحت ، اظهار داشت: من از چنین حکمی خبر ندارم. در جلسه اخیر مجمع آقای احمدی‌نژاد حضور داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در جلسات اخیر صحبتی درباره تعلیق احمدی‌نژاد شده بود یا خیر، اظهار داشت: در این باره هیچ صحبتی نشده بود و در جلسه آخر هم بحثی در این باره انجام نشد. تصمیم‌گیری در این زمینه هم بر عهده دفتر مقام معظم رهبری است.

سید محمد فروزنده عضو دیگر مجمع تشخیص مصلحت نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری سیاسی خبرگزاری تسنیم، درباره این شایعه گفت: من چنین خبری ندارم. در جلسات اخیر هم اصلاً چنین بحثی مطرح نبوده است.

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نیز در گفت‌‌وگوی جداگانه با تسنیم، اظهار داشت: من چنین خبری نشنیدم و در جلسات اخیر هم بهیچ‌وجه چنین موضوعی مطرح نبوده است.//انتهای پیام

Leave a Comment