یافتن بانکی برای سرمایه‌گذاری در ایران خیلی خیلی دشوار است

مدیر آژانس ضمانت اعتبار صادراتی نروژ با بیان این که تاکنون نتوانسته ایم سرمایه گذاری ها در ایران را تضمین کنیم گفت: در صورتی که بخواهیم تراکنشی انجام دهیم، به یک بانک نیاز داریم که مایل به همکاری باشد و یافتن چنین بانکی خیلی خیلی دشوار است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، ونچه نیستاد، مدیر آژانس ضمانت اعتبار صادراتی نروژ (جی آی ای کی) که یک نهاد دولتی تامین مالی صادرات نروژ است گفت، این آژانس سال گذشته میزان وابستگی دارایی های خود به صنعت نفت و گاز را به زیر ۸۰ درصد کاهش داد.

وی افزود شرکتهای کشتی سازی کشتی های تفریحی بیشتر و کشتی های نفتکش کمتری تولید کردند و سرمایه گذاری ها در بخش تجهیزات انرژی های تجدیدپذیر نیز افزایش داشت.

«در سال ۲۰۱۶، نفت و گاز ۸۶ درصد از تضمین های آژانس را به خود اختصاص میداد.»

مدیر آژانس جی آی ای کی نروژ در ادامه گفت: «با وجود اینکه ما در سال ۲۰۱۶ متحمل زیان شدیم، میزان عایدی آژانس در سال ۲۰۱۷ که هنوز رسما منتشر نشده، نشان دهنده سوددهی خواهد بود.»

وی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت، به رغم درخواستهای صادر کنندگان آژانس ضمانت اعتبار صادراتی نروژ تاکنون نتوانسته از شرکتهایی که بدنبال فروش محصولاتشان به ایران هستند حمایت کند.

«ما تاکنون نتوانسته ایم سرمایه گذاریها در ایران را تضمین کنیم. این به بخش بانکی و روابط بانکی با ایران مربوط میشود. زیرا در صورتی که بخواهیم تراکنشی انجام دهیم، به یک بانک نیاز داریم که مایل به همکاری باشد و یافتن چنین بانکی خیلی خیلی دشوار است.»//انتهای پیام

Leave a Comment