گزارش عمکلرد و بودجه شرکتهای دولتی محرمانه شد؟

در حالیکه ۳ هفته از زمان ارائه گزارش عملکرد و بودجه شرکتهای دولتی به مجلس میگذرد، سازمان برنامه همچنان اقدامی برای انتشار رسمی این اسناد نکرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس اعلام رئیس سازمان برنامه و بودجه نیمه آبان گزارش عملکرد سال۹۷، گزارش عملکرد نیمه نخست سال ۹۸ و همچنین بودجه سال ۹۹ شرکتهای دولتی به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است.

نکته جالب توجه اینکه لایحه بودجه دولت کمتر از ۱۰ روز دیگر به مجلس ارائه خواهد شد اما همچنان خبری از انتشار لایحه بودجه شرکتهای دولتی، گزارش عملکرد شرکتهای دولتی در سال ۹۷ و نیمه نخست سال ۹۸ نیست.

سخنگوی سازمان برنامه در همین خصوص معتقد است، گزارش بودجه شرکتهای دولتی با تغییرات بنزین و میزان صادرات نفت هفته بعد کلا تغییر خواهد کرد گزارشهای عجولانه رسانه ای دیگران را فریب ندهد.

هر چند دلیل عدم انتشار عمومی گزارش عملکرد بودجه‌ای شرکتهای دولتی در سال۹۷ و نیمه نخست سال ۹۸ مشخص نیست اما نکته مهم اینکه ظاهرا لایحه و اسناد مربوطه تنها به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارائه شده است.

گفتنی است، پیش از این نیز گمرک ایران آمارهای مربوط به تجارت خارجی را به صورت کاملا محرمانه درآورده و ماه هاست خبری از جزییات عملکرد تجارت خارجی کشور در دسترس نیست. همچنین بانک مرکزی نیز جزییات عملکرد بودجه در ماههای اخیر را منتشر نکرده است. از سوی دیگر مرکز آمار ایران نیز آمارهای مربوط به رشد اقتصادی نیمه اول سال جاری و تابستان ۹۸ را منتشر نکرده است.

انتهای پیام/

Leave a Comment