کارگران باید مالیات بدهند، سلبریتی‌های میلیاردر نه!!

درحالی که کارگران با حقوق های اندک باید ۱۰درصد مالیات بپردازند که دولت در تصمیمی جدید اقدام به معافیت سلبریتی ها با درآمدهای میلیاردی کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور اخیراً با صدور یک دستور فوری با کاهش معافیت مالیاتی هنرمندان در لایحه بودجه ۹۹ مخالفت کرده است.

این دستور موجی از انتقادات نسبت به تصمیم جدید دولت مبنی بر معافیت سلبریتی ها از پرداخت مالیات، شکل گرفته است. بسیاری از کاربران فضای مجازی نسبت به معافیت هنرمندان میلیاردر از مالیات اعتراض کردند. برخی در فضای مجازی به کنایه نوشتند: «اگه از سلبریتی‌ها مالیات بگیرند، این ضُعفای دردمند هزینه سفر به اروپا و کانادا و زایمان در آن کشور‌ها رو از کجا بیارند ؟ آینده بچه هایشان چی میشود؟ شما پاسخگویید؟»

بیشتر بخوانید.

مهلت مراجعه به سامانه حمایت معیشتی تا ۲۰ آذر است

علاوه بر اینکه مردم نسبت به این خبر واکنش نشان دادند و در تماس هایی با خبرگزاری تسنیم، نسبت به این موضوع  اعلام اعتراضی کردند.

کارگران مشمول قانون کار و کارمندان همواره اولین افراد در پرداخت مالیات درآمد در کشور بوده  و هستند. بخش زیادی از کارگران نسبت به این دستور اخیر دولت واکنش نشان داده و بیان کردند که چرا دولت فکری به حال کارگران نمی کند، مگر وضعیت معیشتی کارگران از هنرمندان ضعیف تر است؟

*هنرمندان از پرداخت مالیات معاف شوند اما کارگران نه؟



احمد سالک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به معافیت مالیاتی هنرمندان تاکید کرد: آیا فقط باید هنرمندان از مالیات معاف شوند؟! کارگران و کسانی که زحمت می‌کشند نباید معاف شوند؟ اعتراض به این موضوع وارد است و دنبال آن هستیم در بودجه ۹۹ پیگیری شود.

حذف مالیات سلبریتی ها درحالی است که ۱۰درصد حقوق کارگران با  این مبلغ ناچیز صرف مالیات می شود، اما هنرمندان میلیاردی دولت با درآمدهای نجومی از این قاعده مستثنا هستند. سلبریتی ها در این حوزه ژست حمایت و همراهی با مردم را می گیرند و بیانیه ای درباره حوادث اخیر بعد از سهمیه بندی بنزین صادر می کنند. عده ای از تحلیل گران اقتصادی معتقدند این موضوع بیشتر یک بده بستان انتخاباتی میان سلبریتی ها و دولت است. این درحالی است که سلبریتی ها خود در این زمان به سبب حمایت ازدولت روحانی در مظان انتقاد قرار دارند و به جای اینکه نامه های طلبکارانه منتشر کنند بایستی پاسخگوی حمایت و تشویق مردم در جهت رای دادن به دولت باشند

 انتهای پیام/

Leave a Comment