چهل و هشتمین مجمع عمومي مراكز تجارت جهانی صبح امروز در کشور آمریکا آغاز بکار کرد

چهل و هشتمين مجمع عمومي مراکز تجارت جهاني WTC از تاریخ ۱۶ الي ۱۸ فروردین ماه سالجاری (۵ الي ۷ آوریل ۲۰۱۷) با حضور رؤسای مراکز تجارت جهانی و هیأتهای بلندپایه سیاسی و  اقتصادی جهان در شهر لاس وگاس آمریکا برگزار ميشود.

به گزارش اداره اخبار مركز تجارت جهاني ايران، چهل و هشتمین مجمع عمومي مراكز تجارت جهانی امروز با حضور جمعی از مقامات سیاسی و اقتصادی جهان با شعار (ارتباطات و بهره برداری از فرصت های جهانی) در شهر لاس وگاس آمریکا آغاز بکار کرد. اين اجلاس همه ساله در ماه (آوریل) در يكي از شهرهاي بزرگ دنيا و با حضور تمامي رؤساي مراكز تجارت جهاني، مسئولين برجسته اقتصادي و جمعی از مقامات سیاسی و اقتصادی كشورهاي مختلف جهان جهت تبادل نظر و بحث و گفتگو در خصوص مسائل اقتصادی و رشد و توسعه روابط تجاري و بازرگاني كشورهاي عضو برگزار مي‌گردد.

اتحاديه مراكز تجارت جهاني WTCA داراي دو نشست مهم سالانه ميباشد اجلاس بهاره كه همه ساله اوايل ماه می ومجمع عمومي كه در آوریل تشكيل ميگردد لكن نشست مجمع عمومي تجارت جهاني از اهميت و حساسيت بيشتري برخوردار مي‌باشد. شايان ذكر است مركز تجارت جهاني WTC يكی از سازمان های بزرگ بین المللی اقتصادي جهان میباشد (سازمانی غيردولتي و غيرسياسي) كه مقر آن در شهر نيويورك آمريكا بوده و (مقر سابق این سازمان، برج‌ هاي دوقلويي بودند كه در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ كلاً منهدم شدند) و از سازمان تجارت جهاني WTO كه مقر آن در شهر ژنو سوئيس ميباشد كاملاً مجزا ومتفاوت است.

هتل پاریس لاس وگاس 1

مرکز تجارت جهانی ایران نیز فعالیت اجرائی خود را حدود ۲۶ سال پیش در تهران آغاز نموده و در سال ۱۳۷۵ نیز رسماً به عضویت اتحادیه مراکز تجارت جهانی در نیویورک درآمده و از آن تاریخ به بعد بعنوان یکی از مراکز رسمی جهان شناخته شده است. لکن مسئولين مرکز تجارت جهاني ايران با ايجاد ارتباط با رؤسای ساير مراکز جهان سعي در رشد و توسعه روابط تجاري و اقتصادي ايران با ساير کشورها دارند و با استفاده از تجارب اين مراکز در صدد ايجاد مرکز قدرتمندی در ايران میباشند. وظايف مراکز تجارت جهانيWTC ارائه خدمات مدرن بازرگاني به تجار و صاحبان صنايع در سراسر جهان در جهت تقويت مراودات تجاري است. همچنين مراکز تجارت جهاني در نقاط مختلف دنيا داراي ساختاری هماهنگ و استاندارد تشکيلاتي متحدالشکل میباشند. هریک از مراکز تجارت جهاني در هر یک از شهرهاي بزرگ جهان قابل راه اندازی میباشند و بايد مجهز به برج تجارت جهاني، مرکز بزرگ نمايشگاهي، مرکز همايشها، مرکز داوری و آموزش، باشگاه تفريحي و هتل هاي مدرن بین المللی باشند. در ضمن مراکز تجارت جهاني از طريق شبکه الکترونيک جهانی به هم متصل بوده و اطلاعات يکسان را بطور همزمان در اختيار اعضاء و مخاطبين خود قرار ميدهند.

 براساس این گزارش: اتحادیه مراکز تجارت جهاني WTCA حدود۶۰ سال پیش آغاز بکار نموده و از آن تاریخ تاکنون سعي بر این داشته است تا در فضايي همانند سازمان ملل، مقامات اقتصادی تمامی کشورهای جهان را عليرغم جنگ ها و يا اختلافات سياسي آنها با هم، به دور از هرگونه کدورت و تنشی در زير يک سقف گردهم آورد تا در خصوص مسائل اقتصادی و موضوعات مربوط به تجارت جهانی به مذاکره و بحث و گفتگو بپردازند. لکن اينگونه رفتارها از صلح طلبي این سازمان بین المللی حکایت داشته و با دعوت از مقامات تمامی کشورهای جهان، به دور از مسايل سياسي و تنشهاي موجود ميان دولتها به فعاليت خود ادامه ميدهد. 

برپایه این گزارش، مرکز تجارت جهانی World Trade Center یکی از سازمانهای بزرگ بین المللی اقتصادی جهان میباشد که در حال حاضر با بیش از۳۵۰ مرکز در۱۱۰ کشور دنیا و بالغ بر۷۵۰،۰۰۰ سازمان و شرکت تحت پوشش خود، یکی از قدرتمند ترین و تأثیرگذارترین نهادهای جهانی است که مقر اصلی آن در شهر نیویورک آمریکا میباشد.

(بهترین مشخصه این سازمان برجهای دوقلوی سابق تجارت جهانی است که در سال ۲۰۰۱ با اصابت هواپیمای تروریستها تخریب و هماکنون ۷ برج که برج شماره ۱ آن مجموعه، بلندترین برج آمریکا و نیم کره غربی میباشد در همان محل سابق ساخته شده و سال گذشته رسماً مورد بهره برداری قرار گرفت).  

 این گزارش تصریح میکند که امسال با وجود گذشت بیش از یکسال از اجرایی شدن برجام و وجود موانع و مشکلات بر سر راه اجرای کامل این توافقنامه و همچنین اعمال تحریمهای جدید از طرف دولت آمریکا برعلیه ایران، اهمیت این نشست را برای کشورمان بیشتر کرده است.

شایان ذکر است که بدلیل برخوردهای نامعقول رئیس جمهور جدید آمریکا و همچنین دستور ترامپ در خصوص عدم صدور ویزا به هموطنان ایرانی، موجب گردید تا مسئولین مرکز تجارت جهانی ایران در اعتراض به رفتارهای شبهه دار وابهام برانگیز دولت آمریکا از سفر به آن کشور جهت مشارکت و حضور در چهل و هشتمین مجمع عمومی تجارت جهانی خودداری  نمایند./انتهای پیام 

Leave a Comment