پیام تبریک رئیس مرکز تجارت جهانی ایران بمناسبت روز خبرنگار

خـبرنگاری، شغل شرافتمندانه‌ای است که رسالت بزرگی را بر دوش خبرنگاران عزیز میگذارد. این گروه که تمام همتشان ارتقاء اطلاعات صحیح در جوامع میباشد، نمیگذارند جامعه در بی ‌خبری بماند و با رشد آگاهی مردم، باعث تسریع حرکت قافله انسانی به سوی قله ‌های دانش و علم و در نتیجه پیشرفت و سعادت میشوند.

حرفه ارجمند خبرنگاری در پرتو شجاعت طبع و قوت روحیه خبرنگاران، شغلی شریف و خوشنام در عصر ارتباطات است و نگارندگان جسور و خستگی ‌ناپذیرِ خبر، همچون پروانه‌ای بی ‌پروا خود را بر آتش شمع حوادث زمانه میزنند و این آزادگی و بلند همتی، رمز محبوبیت این صاحبان شریف قلم استنکته‌ای که باید به آن توجه کنیم این است که هر چقدر دایره خبرسازی و کتمان حقایق گسترده‌تر باشد به همان اندازه محدوده اعتماد مردم به مسئولان و رسانه ‌های داخلی کم و توجه آنان به رسانه ‌های خارجی بیشتر میشود. نباید بگذاریم خبرهای مربوط به کشورمان ایران را دیگران به اطلاع مردم ما برسانند، و اگر ما واقعیتها را براساس حقیقت محض بیان کنیم، مطمئناً مردم هم از آن رسانه ها روی برمی‌گردانند. به هر حال روز خبرنگار فرصت بسیار خوبی است تا اینجانب بعنوان مسئولی که در طول۳۰ سال گذشته ای که با این عزیزان همراه بوده‌ام، از همه خبرنگاران محترم تشکر کرده و بر روح بلند همه خبرنگاران شهید نیز درود فرستم که خون پاکشان علاوه بر ارزش شهادت، در راه افزایش آگاهی مردم بر زمین ریخته شده است.

خبرنگاران طلايه داران جبهه قلم و انديشه و عامل آگاهی دهنده مردم در لحظات و صحنه ‌هاي سرنوشت ساز جامعه اند. و از آنجائيکه بدنبال حقيقت و انعکاس واقعيتها میباشند همواره شايسته تكريم وتحسين اند.روز خبرنگار بر تمامي مجاهدان عرصه بصيرت و آگاهي كه با پيکار و مبارزه و با سلاح قلم و ايمان خویش براي پايداري اعتقادات و ارزشهاي ديني و اسلامي جامعه و جاودانگي ایران اسلامي در صحنه هاي نبرد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگي با دشمنان در حال مبارزه اند مبارك و خجسته باد.

مع الوصف اینجانب بر خود واجب میدانم تا در هفدهمین روز از ماه مرداد ماه ۱۳۹۵، جدای از ارج نهادن به تلاشهای اين عزيزان و پاسداشت شهيدان عرصه خبر و رسانه، از خدمات با ارزش و زحمات خبرنگاران محترم تقدير نموده، موفقیت، سلامتی و سربلندی همه صاحبان قلم را از درگاه ایزد مننان مسئلت نمایم. امید بر این دارم تا دولت تدبیر و امید به سکانداری جناب آقای روحانی به مشکلات ارباب رسانه و خبرنگاران عزیز توجه ویژه ای معطوف و مبذول داشته و رفع موانع و رفاه این زحمتکشان عرصه آگاهی را بیش از پیش مد نظر دولت خویش قرار دهند. زیرا برکسی پوشیده نیست که بخش اعظمی از آگاهی مردم شریف ایران با زحمات شبانه روزی این عزیزان محقق گردیده است. همیشه شاد، سلامت، موفق و سربلند باشید. /پایان پیام   

 ایام  به کام

محمدرضا  سبزعلیپور

رئیس مرکز  تجارت جهانی  ایران

Leave a Comment