پیام تبریک جناب آقای سبزعلیپور ریاست مرکز تجارت جهانی ایران بمناسبت روز پزشک:

به نام آنکه هستی از اوست

یکم شهریور ماه سالروز ولادت شیخ الرئیس ابن سینا دانشمند بزرگ و نامی ایران و روز پزشک بهانه‌ای است تا تلاشهای ارزنده پزشکان عزیز و بزرگوارمان را ارج نهاده و اهمیت این حرفه گران ‌سنگ را مجدداً یادآور شویم و ضمناً به این بهانه از خدمات پزشکان و گروه پزشکی در دوران دفاع مقدس در جبهه‌ها و نیز خدمات مستمر آنان به جانبازان عزیز نیز تقدیر و تشکر نمائیم.

در جامعه اي كه به فرهنگ غني اسلامي مزين شده، طبيب تجلي اسم شافي خداوند است كه در عالم واقع ظهور كرده و از اين رو حرفه مقدس پزشكي، از مصاديق ارزشمند ايثار در خدمت به خلق و جلب رضايت حضرت حق بشمار ميرود. در چنين كشوري، پزشكان عزیز، علم طبابت را با حکمت و اخلاق درآمیخته و در سايه الطاف الهي براي التيام دردهاي بيماران دردمند آنهم در این ایام سخت اقتصادی جانانه ميكوشند.

 نیک میدانم که در این راه مقدس و البته شیرین، گهگاه ناملایماتی نیز رخ می نماید و سختی هایی هم حادث میگردد که بر پیکر و جان گرانمایه پزشکان عزیز سنگین می آید، اما ایمان دارم که هیچ مانعی راه را بر خدمت خیرخواهانه و خدا پسندانه شما، پیام آوران رحمت الهی نمیتواند ببندد.

لذا بر خود واجب میدانم تا از تلاشهای ارزنده پزشکان عزیز، فرزانه، متعهد و بااخلاق تقدیر نموده و با دلی مملو از احترام و سپاس و تقدیر خالصانه، اول شهریور زاد روز حکیم نامدار ابوعلی سینا، روز پزشک و همچنین پنجم شهریور زاد روز دانشمند بزرگ محمد بن زکریای رازی، روز داروساز را به کلیۀ اطبا و داروسازان گرامی تبریک عرض نمایم و تداوم بهروزی و سربلندی شما را از درگاه خداوند متعال خواستار باشم.

همچنین در پایان لازم میدانم ضمن تقدیر فراوان از خانواده های محترمتان که با صبر، شکیبایی و بزرگ منشی، پشتیبان و حامی شما و در نهایت یاور مردم شریفمان هستند، قدردانی نموده و این روز را به آنان نیز تبریک گفته و از صمیم قلب دعا کنم که همیشه شاد، سلامت و موفق باشند.

اميد كه در پرتو الطاف خداوند، همواره از موهبت تندرستي و شادكامي بهره مند بوده و در مسیر توسعه سلامت جامعه، کوشا و پویا باشید.

 ایام به کام
محمدرضا سبزعلیپور

 

Leave a Comment