پاسخ جهانگیری به برگزار نشدن جلسات مبارزه با مفاسد اقتصادی چیست؟

عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی نسبت به برگزار نشدن جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی انتقاد کرد.

عزت‌اللّه یوسفیان‌‌ملا عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم نسبت به تشکیل نشدن جلسات این ستاد در سال‌جاری انتقاد کرد و گفت: با توجه به گذشت حدود ۳ ماه از سال ۹۷، جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی هنوز برگزار نشده است.

وی با بیان اینکه رسیدگی به مفاسد، به‌خصوص در حوزه اقتصادی باید در صدر اولویت‌های مجلس و دولت قرار گیرد، اظهار داشت: بنده به عنوان عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی وظیفه دارم کاستی‌‌ها، نواقص و چگونگی کیفیت برگزاری جلسات و هر آنچه که در این جلسات اتفاق می‌افتد را به رئیس مجلس گزارش کنم.

عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی از برگزار نشدن جلسات این ستاد طی ماه‌های اخیر گلایه کرد و افزود: چندی پیش طی نامه‌ای به آقای لاریجانی اوضاع اسفناک ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی را گزارش کردم، بالاخره باید مشخص شود که چرا این جلسات به طور منظم و متناوب تشکیل نمی‌شود.

یوسفیان‌ملا اضافه کرد: خشکاندن ریشه فساد در کشور نیازمند عزم ملی و جدی از سوی تمامی نهادها و دستگاه‌ها، به ویژه قوای سه‌گانه است، اما متأسفانه تنها مرجع رسیدگی‌کننده به پرونده‌های فساد که باید مسائل را به طور تخصصی بررسی کرده و شفاف‌سازی کند، به ریاست آقای جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، یا تشکیل جلسه نمی‌دهد نمی‌شود و یا جلسات آن غیرمنظم تشکیل می‌شود.

وی، یکی از آسیب‌های جدی تشکیل نشدن و یا نامنظم تشکیل شدن جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی را ابتر ماندن بررسی پرونده‌ها دانست و اظهار داشت: رویه فعلی در برگزاری جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی موجب می‌شود فضا برای مفسدان امن شده و حاشیه امنی برای خود تصور کنند.

**جهانگیری درباره برگزای جلسات جواب سربالا می‌دهد

عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در پایان خاطرنشان کرد: بنده بارها از آقای جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور علت برگزار نشدن جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی را جویا شده‌ام اما متأسفانه ایشان جواب قانع‌کننده‌ای به سؤال بنده ندادند، هر بار جواب سر بالا می‌دهد و نسبت به این مسئله بی‌توجه است.//انتهای پیام

Leave a Comment