وظایف خصوصی سازی تنها به خرید و فروش محدود نشود

سبزعلیپور در مصاحبه با رادیو گفت و گو:

رئیس مرکز تجارت جهانی گفت: خرید و فروش تنها وظیفه خصوصی سازی نیست و نباید انتظار داشت این سازمان فروش ها را انجام داده و نهایتا پول را به دست دولت بدهد.

محمدرضا سبزعلیپور، رئیس مرکز تجارت جهانی، در برنامه گفت و گوی اقتصادی رادیو گفتگو درخصوص سیاست های کلی اصل ۴۴ در حمایت از کالای ایرانی، اظهار داشت: بحث خصوصی سازی به منظور کاهش تصدی گری دولت ابلاغ شد تا دولت به کار سیاست گذاری و نظارت بپردازد و امور را به دست مردم و بخش خصوصی بسپارد.

وی افزود: وظیفه سازمان خصوصی سازی تنها منحصر به واگذاری نیست البته با گذشت دوره های مختلف و رفت و آمد دولت ها این سازمان مهجور شده و اختیارات لازم را ندارد.

سبزعلیپور بیان کرد: این سازمان اراده بالایی برای انجام کارها دارد، اما به دلیل اینکه وضعیت اقتصادی نامناسب است این مسئولان نیز نمی توانند انتظارات را برآورده کنند.

رییس مرکز تجارت جهانی گفت: وظایف خصوصی سازی نباید تنها به خرید و فروش محدود شود و نباید انتظار داشت این سازمان فروش ها را انجام داده و نهایتا پول را به دست دولت بدهد.

سبزعلیپور تصریح کرد: بحث ها مربوط به ریاست فعلی و گذشته سازمان خصوصی سازی نیست، بلکه همه این مشکلات در نهایت به دولت مربوط می شود که باید با تصمیم منسجم شرایط را به گونه ای مهیا کند که اقتصاد به سمت بهتری حرکت کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر همه به دنبال منافع شخصی هستند و اینکه شرکتی را خریداری کنند ماشین آلات و زمین را به صورت جداگانه به فروش برسانند تا به سود و منفعت دست پیدا کنند.

رییس مرکز تجارت جهانی تاکید کرد: ضروری است که سازمان خصوصی سازی رابطه تنگاتنگی با بخش خصوصی داشته باشد، زیرا با پیشنهادات مختلف میتوان به نتایج مطلوب دست پیدا کرد./انتهای پیام

تاریخ انتشار: ۹۷/۰۲/۲۴

 

رؤیت خبر در سایت رادیو گفتگو:

http://radiogoftogoo.ir/NewsDetails/?m=175100&n=241982

 

Leave a Comment