عملکرد بخش خصوصی در کنترل کرونا و درمان بیماران کرونایی قابل تقدیر است

دولت محترم باید در جهت رفع کاستی ها و رفع دغدغه و ناراحتی و نارضایتی مردم، اقدامات عاجل و با کیفیتی را انجام دهد که هنوز خبری از این اقدامات نبوده و نیست که دعا میکنیم بزودی آغاز شود و چنانچه از عهده و توانش خارج میباشد حداقل عرصه را برای ورود بخش خصوصی توانمند باز کند.

با توجه به راه اندازی بزرگترین مرکز واکسیناسیون ایران

محمدرضا سبزعلیپور رئیس مرکز تجارت جهانی ایران نسبت به اقدامات بخش خصوصی در کنترل کرونا و درمان بیماران کرونایی واکنش نشان داد و ضمن تقدیر از عملکرد کارآفرینان خیّر و وطن پرست اظهار داشت: متأسفانه شیوع بیماری کرونا در کنار تحریمهای همه جانبه خارجی و همچنین مشکلات اقتصادی که غالباً نشأت گرفته از سوء مدیریت دولت میباشد، بیش از یکسال و نیم است که شرایط و اوضاع کشور را بحرانی و زندگی مردم را با فلج کرده است، هرچند که “بیماری کرونا” بحرانی جهانی است و تمامی کشورهای دنیا را درگیر و گرفتار کرده، لکن همین بیماری در کشورمان نیز موجب شده تا جمع زیادی از هموطنانمان به ویروس منحوس کرونا مبتلا و تعداد قابل توجهی از عزیزانمان نیز جان خود را بدلیل ابتلا به بیماری کرونا از دست بدهند.

وی افزود: اقدامات زیادی جهت مبارزه و کنترل این بیماری در کشورمان صورت گرفته و با بستری تعدادی از بیماران در بیمارستانها و اعلام قرنطینه و بستن بازارها و صنوف مختلف و محدودیت تردد و جلوگیری از مسافرت مردم به شهرهای قرمز و نارنجی تلاش شده تا تلفات را پایین آورده و ابتلا را کاهش دهند اما این اقدامات دولت هنوز بیماری را کنترل نکرده و از همین رو مورد رضایت مردم نبوده است!!

علیپور گفت: توقع مردم بر این است تا دولتمردان و مقامات ارشد ذیربط شخصاً پای کار بیایند و اقدامات اجرایی را انجام دهند تا نتایج آن در کوتاهترین زمان به چشم دیده شده و برای مردم عزیزمان ملموس باشد نه اینکه مسئولین امر از ترس کرونا در اتاقهای خود نشسته و فقط به انجام مصاحبه و درگیری با هم بپردازند!!

متأسفانه طی یکسال نیم گذشته که درگیر بیماری کرونا شده ایم، به عینه دیده ایم که رئیس جمهور در خصوص این بیماری یک مدل سخن میگوید، وزیر بهداشت سخن دیگری میفرماید، معاون وزیر هم فرمایشات دیگری اظهار میدارد، مسئولین ستاد مقابله با کرونا   

مطالب دیگری ارائه میکنند ووودرکل سخن هیچیک با هم همخوانی ندارد و بقول معروف از هر دری یک سخنی به گوش میرسد!! از همه مهمتر اینکه همگی هم شاکی و از وضع موجود و اقدامات انجام شده و کمبود امکانات ناراضی هستند و در این راستا خود را از مردم هم مدعی تر و شاکی تر میدانند!! به همین دلیل آنطور که باید کارها بخوبی پیش نمی رود و رضایت هیچکس را نیز جلب نمیکند.

وی تصریح کرد: با توجه باینکه اقدامات دولت راضی کننده نیست، ولیکن دولت محترم متأسفانه بنابه دلایل نامعلومی نه تنها از بخشهای غیر دولتی و NGO ها بویژه از بخش خصوصی هم برای جمع کردن بساط کرونا یاری نمی طلبد و حتی در برابر فعالیتهای انسان دوستان این گروه دیوار بلندی نیز کشیده است!! به نظر میرسد که دولت میترسد که با ورود بخش خصوصی به این عرصه، ضعف و ناکارآمدی دولت بیش از پیش نمایان شود. فقط برای ورود واکس از خارج بود که بطور شفاهی به بخش خصوصی هم اجازه واردات دادند که هنوز موانع پیش رو اجازه نداده تا ورود واکسن توسط بخش خصوصی هم بخوبی و با سرعت آغاز و اجرایی شود!!  

سبزعلیپور گفت: حال چندی است که عملیات تزریق واکسن در جهان و همچنین در کشورمان آغاز شده و همین امر نیز دوباره به یک دغدغه جدید برای مردم عزیزمان مبدل شده است!! بطور مثال: کمبود واکسن، بحث ایرانی و خارجی بودن واکسن، اماکن تزریق واکسن، اولویت بندی افراد و مشاغل و شرایط سنی و از همه مهمتر تبعیض ها و سوء استفاده هایی که بعضاً در تزریق واکسن به گوش میرسد، نوبت دهی، مشکلات حمل و نقل افراد مُسن، هزینه های مترتبه و بی نظمی هایی که در مراکز تزریق واکسن مشاهده میشود وموارد دیگری از این دست موجب ناراحتی مردم شده و همین امر حرف و حدیث های زیادی را در داخل ایجاد و برای معاندین نظام که مقیم خارج از کشور میباشد، خوراک تبلیغاتی برعلیه ایران درست کرده است.

وی تأکید کرد: بی نظمی ها و موارد فوق الذکر برای روحیه مردم مضر و برای آبروی کشورمان خطرساز میباشد. حال باید دولت محترم در جهت رفع کاستی ها و رفع دغدغه و ناراحتی و نارضایتی مردم، اقدامات عاجل و با کیفیتی را انجام دهد که هنوز خبری از این اقدامات نبوده و نیست که دعا میکنیم بزودی آغاز شود.

علیپور اظهار داشت: و اما خبر خوش اینکه خوشبختانه سه چهار روزی است مطلع شده ام که بخش خصوصی در این زمینه پا به میدان گذاشته و در راستای مبارزه با این ویروس منحوس و کنترل بیماری کرونا و احترام به سلامتی مردم (آتش به اختیار) وارد میدان کارزار و ارائه خدمات درمانی به مردم شده و به نحو مطلوب به انجام مسئولیت اجتماعی خود پرداخته است!!

مسئولین مجموعه بازار بزرگ ایران (ایران مال) از روز پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت اقدام به راه اندازی بزرگترین مرکز واکسیناسیون کشور نموده اند که ساخت چنین مرکزی در نوع خود بی نظیر و مایه افتخار میباشد.

مرکز واکسیناسیون ایران مال بزرکترین، مجهزترین و منظم ترین مرکز تزریق واکسیناسیون میباشد که با وسعت چندین هزار متر مربعی و در فضایی زیبا و دلنشین ایجاد شده و با همکاری خیریه تات و دانشگاه علوم پزشکی ایران و بسیج فعالیت خود را آغاز نموده است. تمامی هزینه های مرکز واکسیناسیون ایران مال توسط بخش خصوصی و بنیاد خیره تات پرداخت شده است.

در این مرکز، صدها اتاق جهت تزریق واکسن همراه با تسهیلات رفاهی جهت انتظار مراجعین، پذیرایی و سهولت در حمل و نقل مردم و افراد مسن مهیا شده و تمامی خدمات این مرکز بدون اخذ هزینه و بصورت رایگان به مردم ارائه میشود.

مسئولین ایران مال اظهار میدارند که امکانات مهیا شده در این مرکز برای تزریق روزانه ۴۰ الی ۵۰ هزار واکسن میباشد اما بشرطی که دولت بتواند واکسن این مرکز را تأمین کند.

به جرأت میتوانم بگویم که وسعت و بزرگی این مرکز، همچنین مجهز و مدرن بودن آن و فضای زیبا و دلنشین آن و سهولت و سرعت عمل در تزریق واکسن نه تنها در ایران بلکه در تمامی کشورهای جهان بی نظیر و بی رقیب است و به همین خاطر میتوان گفت که بزرگترین مرکز واکسیناسیون ایران و جهان در تهران راه اندازی شده است.

لکن امیدوارم دولت محترم و سایر مسئولین ذیربط از این مرکز حمایت و آن را پشتیبانی کنند تا روز بروز تعداد بیشتری از این مراکز توسط بخش خصوصی و با هزینه همین بخش ساخته و راه اندازی و در اختیار مردم قرار گیرد.

لازم به ذکر است که مدیریت “ایران مال” یکسال پیش نیز در حرکتی بی نظیر و ابتکاری به یاری مقامات مسئول در امر بهداشت و درمان و بیماران مبتلا به کووید ۱۹ شتافت و طی مدت یک هفته اقدام به تجهیز و راه اندازی بیمارستان موقت ۳۰۰۰ تختوابی در مرکز نمایشگاهی “ایران مال” به وسعت ۴۵۰۰۰ مترمربع کرد و بیماران کرونایی را در این بیمارستان بستری نمود.

سال گذشته “بخش خصوصی” آستین خود را بالا زد و با هزینه شخصی خود و بدون کمک دولت، این بیمارستان ۳۰۰۰ تخته را ۷ روزه برپا نمود، که نه تنها کم نظیر بلکه بی نظیر بود و باید گفت که برای غلبه بر مشکلات کشور اَعم از اقتصادی و یا درمانی وبه “مدیریت جهادی” نیاز داریم نه مدیریت مجازی و مبلی و کنترل از راه دور. ساخت همین بیمارستان به تیتر مهم غالب رسانه های دیداری و نوشتاری مهم جهان مبدل شد و همین امر موجب شد تا کشورهای دیگری همچون انگلیس، ایتالیا، صربستان، اسپانیا واز این بیمارستان اقتباس نموده و در جهت بستری بیماران کرونایی خود، مراکز نمایشگاهی خود را به بیمارستان و نقاهتگاه مبدل کنند.

یعنی در زمان بحران و حتی در زمان سازندگی باید همچون مدیران بخش خصوصی سریع از جا برخاست و بقول معروف (گیوه ها را ور کشید و کمربندها را محکم بست) و وارد میدان عمل شد و بار را از روی زمین برداشت آنهم بدون هیچ چشم داشتی.        

رئیس مرکز تجارت جهانی ایران در پایان مجدداً تأکید نمود که غلبه بر “بحران کرونا” در گرو همکاری مردم و تلاش شبانه روزی دولت و نیروهای فداکار خدماتی و درمانی میباشد که صد البته جا دارد تا از همین جا از زحمات تک تک این عزیزان تشکر و قدردانی نمایم، در غیر اینصورت باید مدت طولانی میزبان این میهمان ناخواندۀ شوم و بد قدم در کشورمان باشیم، در پایان باید به مدیریت جهادی “ایران مال” را تحسین نمود و از افراد خیر دیگر نیز جهت ورود به این عرصه دعوت کرده و از توانمندی همه بهره مند شویم.

/انتهای پیام

Leave a Comment