“ضربتِ ذوالفقار” بر سر تروریست‌ها/ انتقام موشکی سپاه از داعش در خاک سوریه

نیروی هوافضای سپاه پاسدارن شب گذشته با شلیک چند فروند موشک مواضع تروریست های تکفیری در دیرالزور سوریه را مورد هدف قرار داد.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، شب گذشته نیروی هوافضای سپاه پاسدارن با شلیک ۶ موشک بالستیک و نقطه زن میان برد ذوالفقار و قیام سیلی سختی به تروریست‌های داعش در استان دیرالزور سوریه زد.

در این حمله که در پاسخ به حملات تروریستی ۱۷ خرداد تهران صورت گرفت، مقرّ فرماندهی و مراکز تجمع و پشتیبانی و ساخت خودروهای انتحاری تروریست‌های تکفیری در منطقه دیرالزور در شرق سوریه با هدف تنبیه تروریست‌های جنایتکار، مورد حمله موشکی سپاه قرار گرفت.

موشک ذوالفقار

 

* چرا دیرالزور برای حمله موشکی انتخاب شد؟

استان دیرالزور در مرز سوریه و عراق و در کرانه رود فرات واقع شده است. پس از شکست سنگین تروریست‌ها در حلب که منجر به از دست رفتن پایگاه بسیار مهم آنها در شمال غرب سوریه شد، بسیاری از تروریست‌ها به دیرالزور در شرق و برخی مناطق اطراف آن در سوریه نقل مکان کرده‌اند. همچنین بخش مهمی از تروریست‌هایی که در پی شکست سنگین در موصل عراق به سوریه گریخته بودند در این منطقه حضور دارند.

با توجه به اجتماع بخش مهمی از تروریست‌ها در منطقه دیرالزور، مقر فرماندهی و مراکز پشتیبانی و عملیاتی آنها نیز در این استان قرار گرفته است، سپاه این منطقه را برای حمله موشکی خود انتخاب کرد.

 

** موشک‌های سپاه با موفقیت به اهداف خود اصابت کردند

سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به شلیک ۶ فروند موشک به مواضع داعش در دیرالزور سوریه، گفت: براساس اطلاعات موثق، عملیات موشکی ضد داعش موفقیت‌آمیز بوده است.

وی ادامه داد: موشک‌های سپاه مقرهای فرماندهی و مراکز تسلیحاتی داعش در دیرالزور را درهم کوبید.

سخنگوی سپاه خاطرنشان کرد: شلیک از دو استان عمدتاً سنی‌نشین کرمانشاه و کردستان به سمت مراکز تروریست‌های داعش، حاوی پیام وحدت همه ایرانیان در مقابل تروریست‌هاست.

** عملیات موشکی سپاه “لیلة‌القدر” نام گذاری شد

سردار شریف همچنین در گفت‌وگو باتسنیم اظهار داشت: در این عملیات که “لیلة‌القدر” نام داشت، سپاه پاسداران ۶ فروند موشک بالستیک میان برد، به اهداف مختلفی در بُردهای ۶۵۰ تا ۷۰۰ کیلومتر شلیک کرد.

سردار شریف افزود: این موشک‌ها، موشک‌هایی قدرتمند و نقطه‌زن بودند و با دقت بالایی به اهداف اصابت کرده‌اند. اهدافی که ما در این عملیات هدف قرار دادیم، مقرهای فرماندهی، دپوی تجهیزات انتحاری و لجستیکی در استان دیرالزور سوریه بوده است.تعدادی از این موشک‌ها، موشک‌های دقیق و نقطه‌زن ذوالفقار بوده‌اند.

* تصاویر آماده سازی موشک‌های ذوالفقار سپاه پیش از شلیک 

 

 

*ارسال تصاویر اصابت موشک‌ها در سوریه توسط پهپاد

سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در جریان شلیک موشک‌های بالستیک سپاه به مقر داعش در دیرالزور سوریه گفت:دشمنان باید بدانند تهران، لندن و پاریس نیست و این یک کار کوچکی بود که انجام شد و اگر دست از پا خطا کنند، ضربات مهلک‌تر بر سر آنها فرود خواهد آمد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه اظهار داشت: این موشک‌ها از ایران شلیک شد و بر فراز عراق عبور کرد و در سوریه فرود آمد و توسط هواپیماهای بدون سرنشینی که از اطراف دمشق به پرواز درآمده بود بر فراز دیرالزور اصابت‌ها را به صورت همزمان برای ما در ایران مخابره می‌کرد.

 

وی افزود: شناسایی و احاطه اطلاعاتی این تروریست‌ها به خودی خود یک دنیا مسئله است و شلیک این موشک‌ها از فاصله ۷۰۰ کیلومتری و نشاندن روی یک ساختمان کوچک، خودش یک پیام است و آنها می‌فهمند عیار ایرانی‌ها کجاست.

** سپاه، ساختمانی را که عملیات تروریستی تهران در آن طراحی شده بود را هدف قرار داده است

حسین شیخ‌الاسلام مشاور وزیر امور خارجه کشورمان گفته است: با بیان اینکه تحقیقات و اطلاعات قطعی نیروهای مسلح ایران می‌گوید که عملیات تروریستی تهران در منطقه دیرالزور سوریه طراحی شده بود، گفت: سپاه، ساختمانی که عملیات تروریستی تهران در آن طراحی شده بود را با موشک نقطه‌زن منهدم کرد.

** پهپادهای سپاه در آسمان دیرالزور

سپاه پاسداران برای اینکه لحظه اصابت این موشک‌ها به اهداف از پیش تعیین‌شده را ثبت و ضبط کند، پهپادهایی را از حومه دمشق به آسمان دیرالزور اعزام کرد تا این وظیفه مهم را ثبت و ضبط کنند.

برهمین اساس، چند فروند پهپاد نیروی هوافضای سپاه با طی مسیری بیش از ۳۰۰کیلومتری، به بالای سر اهداف رفته با موفقیت توانستند به‌طور زنده، لحظه اصابت موشک‌های بالستیک شلیک‌شده از ایران را به مرکز فرماندهی عملیات در داخل ایران ارسال کنند.

پهپادهایی که در این بخش از عملیات مورد استفاده قرار گرفته است، همگی ایرانی بوده و از جمله پهپادهای عملیاتی سپاه، مستقر در سوریه بوده‌اند که فیلم‌های ضبط‌شده توسط این پهپادها را می توانید در ذیل ببینید.

** شلیک دوم سپاه به قلب تروریست‌ها/ سرکرده گروهک انصارالفرقان کشته شد

شلیک دوم سپاه به قلب تروریست ها هم با هلاکت سرکرده گروه انصارالفرقان به قلب تروریست ها وارد شد. رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه توانستند طی یک عملیات جلیل قنبر زهی سرکرده گروه انصارالفرقان را در ارتفاعات قصرقند به هلاکت برسانند.//انتهای پیام

لینک خبر در سایت اصلی:

https://www.tasnimnews.com/fa/news/1396/03/29/1440456/%D8%B6%D8%B1%D8%A8%D8%AA%D9%90-%D8%B0%D9%88%D8%A7%D9%84%D9%81%D9%82%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D8%B1-%D8%B3%D8%B1-%D8%AA%D8%B1%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%87%D8%A7-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D9%82%D8%A7%D9%85-%D9%85%D9%88%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D8%B3%D9%BE%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D8%A7%D8%B9%D8%B4-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%D8%A7%DA%A9-%D8%B3%D9%88%D8%B1%DB%8C%D9%87

Leave a Comment