زمان برای خودزنی روحانی به تیک تیک افتاده است!!/آیا روحانی خودزنی خواهد کرد؟

استعفای آقای جنتی همانند چاقویی است که به دست آقای روحانی داده خواهد شد و نحوه برخورد و عملکرد آقای روحانی با این چاقو، کیاست، سیاست، مصلحت اندیشی و تدبیر و درایت ایشان را بر همگان مشخص خواهد نمود. زیرا اگر استعفای ایشان را در این برهه از زمان بپذیرد بنوعی با آن چاقو ضربه ای به خود و پیکره دولت وارد کرده و خودزنی خواهد کرد.

 اتفاقات و موضوعاتی طی چند روز گذشته مطرح شده است که هرچه سعی کردم نتوانستم ساکت بمانم و نظر خود را در این خصوص بیان نکنم از همین رو بعنوان یک دوست و فردی دلسوز، یادداشت و تحلیل خود را در چند خط به رشته تحریر درآوردم تا شاید مفید به فایده بوده و مورد بهره برداری دوستان عزیز دولتمرد علی الخصوص جناب آقای روحانی قرار گیرد.

حدود سه سال نیم است که جهت رفع مشکلات اقتصادی و رشد و شکوفائی اقتصاد ایران و همچنین ارتقاء سطح زندگی و معیشت مردم عزیزمان لحظه شماری میکنیم اما علیرغم حضور چند دوجین مردان مدعی در اقتصاد، گرداگرد رئیس جمهور و صدراعظم ایشان، متأسفانه چندان عملکرد مثبت و قابل دفاعی مشاهده نکرده ایم!! از همین رو بارها و به انحاء مختلف اعلام نمودیم که تیم اقتصادی دولت ضعیف و عاری از مدیران قوی و دلسوز میباشد و همین تیم اقتصادی موجود نیز اصلاً با هم هماهنگ نیستند و هر از چند گاهی نیز با سخنان گوهربار و عملکرد ضعیف و سوال برانگیزشان، آبروی دولت و ملت را میبرند فلذا به کررات و از سر اخلاص از محضر جناب آقای روحانی درخواست نمودیم که دست به خانه تکانی اساسی در دولت بزنند و برخی از این وزراء و دولتمردان ضعیف و ریاکار را برکنار و نیروهای قوی، خوشنام و دلسوزی را جایگزین آنان بنمایند که تاکنون این ارزش و توجهی به درخواست حقیر و جمع زیادی از دوستان و دلسوزان دولت تدبیر و امید قائل نشده اند که حاصل بهره مندی از این افراد هم شده است همین اوضاعی که فعلاً داخل آن دست و پا میزنیم!!

بمرور زمان بحث فساد و برداشت حقوقهای نجومی در بدنه دولت مطرح شد و تا جایی پیش رفت که خبر این سودجویی ها و دزدی از اموال بیت المال همانند بمب در سراسر جهان منفجر شد و موجب گردید تا نه تنها آبروی دولت تدبیر و امید تحت الشعاع قرار گیرد بلکه دل مردم عزیزمان شکسته و اعتمادشان نسبت به عملکرد همه مسئولین و دولتمردان سلب شود!!

پس از علنی شدن این مفسده ها و افتضاحات اقتصادی آقایان، مجدداً جمع زیادی دوستان مجدداً از آقای روحانی درخواست نمودند تا هرچه سریعتر این دولتمردان و مدیران فاسد و نجومی را برکنار و خودشان را نیز از این موضوعات تطهیر نمایند اما متأسفانه نه تنها تا به امروز کسی را برکنار نکرده اند بلکه مثل شیر پشت سر این دوستان فاسد ایستاده و حتی جناب نوبخت و حضرت صدراعظم جناب آقای جهانگیری نیز علناً در برابر رسانه ها از فاسدین اقتصادی و نجومی بگیران دفاع جانانه کردند که جای تأسف دارد!!

حال چندی است که بحث برگزاری کنسرت ها در شهرهای مختلف گرم شده و از طرف افراد و شخصیتهای مختلف با دیدگاههای فکری متفاوت به کش و قوس افتاده است. ظاهراً همه مشکلات کشور حل و فصل شده و در حال حاضر مشکل اصلی کشور فقط برگزاری کنسرت میباشد. در این میان یک نفر در برابر شمشیر دو دم قرار گرفته است و در این راستا مخالفین برگزاری کنسرت در برخی از شهرها با ایشان و مدیران تحت مدیریت وی برخورد میکنند و از طرفی دیگر دولت محترم نیز خود را در پشت ایشان مخفی کرده و از وی میخواهد که در برابر مخالفین برگزاری کنسرتها بایستد!! و آن شخص کسی نیست جزء ((جناب آقای دکتر علی جنتی)).

آقای جنتی طی سه سال و چند ماهی که سکان وزارت ارشاد را برعهده داشته ظاهراً قدمهای مثبتی را در عرصه فرهنگ و هنر برداشته است. البته برای این می گویم که (ظاهراً قدمهای مثبتی را برداشته است) زیرا تخصص حقیر اقتصادی است و نمی خواهم راجع به امورات فرهنگی، قاطعانه صحبت و اظهارنظر کنم اما طبق اخبار و روایاتی که از جانب بزرگان این صنعت از جمله اصحاب فرهنگ و هنر و همچنین مدیران وزارت ارشاد به گوشم رسیده، عملکرد آقای جنتی راضی کننده بوده و موجب افزایش آبرو و اعتبار آقای روحانی بوده است هرچند که فضای زیادی برای انجام کارهای مثبت در عرصه فرهنگ و هنر کشور وجود دارد که باید آن کارها نیز انجام شود تا اوضاع مطلوب و مورد تأیید همه دوستان باشد.

لاجرم همین کش و قوسهای برگزاری و یا عدم برگزاری کنسرتها موجب شده تا تمام فعالیتهای قابل تقدیر آقای جنتی فراموش شده و ایشان به آدم بدی مبدل شوند. علی جنتی آدم بسیار بدی است زیرا دولت توقع دارد تا ایشان چوبی در دست بگیرد و هرکسی را که مخالف برگزاری کنسرت است را به باد کتک بگیرد تا دهانش بسته شود و او این کار را نکرده است!!! علی جنتی آدم بسیار بدی است زیرا مخالفین برگزاری کنسرتها توقع دارند تا ایشان همه کنسرتهای کشور را کنسل و در برابر دولت بایستد و همیشه دست بوس آنان باشد که او این کار را نیز نکرده است!!! علی جنتی آدم بسیار بدی است زیرا طی سه سال و چند ماه گذشته بدون حاشیه کار کرده، همیشه خوش رو بوده، احترام اصحاب فرهنگ و هنر را نگاه داشته، سپر بلای دولت و آقای روحانی بوده، برداشت نجومی نداشته است، تخلف نکرده و رانت و مجوزی خاص را به دوست و آشنا و سفارش شده های دولت واگذار ننموده است و به دلیل دهها کار خوبی که بدون (دادار دودور) انجام داده و دهها کار خلافی که انجام نداده، انسان بدی میباشد که همین امر موجب شده تا اخیراً مورد غضب آقای روحانی و اطرافیان ایشان قرار گیرد و رفته رفته موجب بی مهری آقای روحانی و محارم دفتر ایشان نیز قرار گیرد.!!

همین قدرناشناسی ها و بی مهری ها موجب دلسردی، دلخوری و دلشکستگی جناب آقای جنتی شده و چند روزی است که از گوشه و کنار خبر استعفای ایشان به گوش میرسد و حتی برخی جلوجلو، جانشین ایشان را نیز انتخاب و شکم خود را کلی صابون زده اند هر جند که آقای جنتی تا به امروز در مسافرت خارج از کشور بوده اند و در ایران نبوده اند تا استعفایی را تقدیم رئیس جمهور بنمایم فلذا تا آنجائیکه بنده بطور موثق اطلاع دارم ایشان تاکنون استعفاء نداده اند اما احتمال خداحافظی وزیر محترم ارشاد طی روزهای آینده وجود دارد.

حال باید دید که جناب آقای روحانی با استعفای آقای جنتی چه برخوردی میکنند؟!! استعفای آقای جنتی همانند چاقویی است که به دست آقای روحانی داده خواهد شد و نحوه برخورد و عملکرد آقای روحانی با این چاقو، کیاست، سیاست، مصلحت اندیشی و تدبیر و درایت ایشان را بر همگان مشخص خواهد نمود. زیرا اگر استعفای ایشان را در این برهه از زمان بپذیرد بنوعی با آن چاقو ضربه ای به خود و پیکره دولت وارد کرده و خودزنی خواهد کرد چونکه زمان زیادی به پایان دولت یازدهم باقی نمانده است و بجای برکناری دولتمردان و مدیران بدنام و مفسد و نجومی، به یکباره دست به تسویه نیروهای خوشنام بزند و پشت دولت یازدهم را خالی کند. ضمناً با قبول استعفای آقای جنتی، لطمات و ضربات دیگری بر پیکره دولت وارد خواهد شد که جای طرح تک تک آن موارد اینجا نیست.!!

البته شاید برخی از اینجانب سوال کنند که جنابعالی منتقد سیاستهای اقتصادی دولت هستی پس برای تو چه فرقی میکند که چه کسی باقی بماند و یا چه کسی برود.؟ در پاسخ به این عزیزان باید عرض کنم که بنده منتقد و دلسوز دولت هستم و نه دشمن آن. اگر اعتقاد دارم و میگویم که برخی از وزراء و دلتمردان ضعیف و مایع آبروریزی دولت هستند در عوض میگویم که آقای روحانی در بین وزراء خود، چند برگ برنده هم دارد که موجب عزت و اعتبار دولت ایشان شده اند. وزرایی همچون آقایان جنتی، ظریف و یا دکتر قاضی زاده هاشمی و لکن اگر ما منتقد سیاستهای اقتصادی دولت هستیم دلیل بر این نیست که عملکردهای خوب و قابل تقدیر این عزیزان را هم نبینیم.

در نهایت باید منتظر ماند و دید که طی روزهای آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد و آقای روحانی چه تصمیمی را اتخاذ خواهند کرد لکن امیدوارم که آقای روحانی بی توجه به حرف و توصیه اطرافیان، شخصاً تصمیمی را اخذ کنند که به نفع دولت و همچنین به نفع ایران و ایرانی باشد. انشاالله/انتهای پیام  

 ایام به کام
محمدرضا سبزعلیپور
رئیس مرکز تجارت جهانی ایران

Leave a Comment