جناب آقای روحانی! لطفاً از مردم مایه نگذارید

واکنش سبزعلیپور به سخنان چند روز پیش رئیس جمهور

اگر دلسوز مردم هستید و منافع مردم برایتان مهم است، چطور میتوانید نرخ دلار را پایین بیاورید اما چرا نرخ خدمات و کالاهای اساسی و مصرفی را پایین نمی آورید و اجناس وارداتی با ارز دولتی را به قیمت دلار آزاد به مردم میفروشید؟

محمدرضا سبزعلیپور اقتصاددان و رئیس مرکز تجارت جهانی ایران در صد و دومین نشست ماهانه خود با اعضاء مرکز جامع صادراتی ایران طی سخنانی نسبت به فرمایشات چند روز پیش رئیس جمهور که فرموده بودند بخاطر منافع مردم با هرکسی دیدار میکنم شدیداً واکنش نشان داد و گفت: روز دوشنبه چهارم شهریور ماه، همزمان با برگزاری اجلاس گروه هفت در فرانسه، جناب آقای روحانی در همایش ارائه دستاوردهای دولت تدبیر و امید در توسعه زیرساخت های روستایی که در سالن اجلاس سران برگزار شد، خاطرنشان کردند که برای حل و فصل مشکلات باید از قدرت نظامی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی خود استفاده کنیم و در همین راستا تأکید نمودند که بخاطر منافع مردم با هرکسی دیدار میکنم.!! سخنان هفته پیش رئیس جمهور همچون اظهارات ۶ سال گذشته ایشان، مملو از ابهام و تناقض بود و نه تنها اذهان عموم را اقناع نکرد بلکه تأسف مردم را هم بدنبال داشت!! در این ارتباط بر خود واجب و ضروری میدانم تا از این طریق و در برابر شما بزرگواران، مواردی را خدمت آقای روحانی عرض کنم و نکاتی را به ایشان یادآوری نمایم تا شاید جناب آقای رئیس جمهور کمی بیشتر سخنان شان را مرور و راجع به اظهاراتشان تجدیدنظر کنند.

وی خطاب به آقای روحانی اظهار داشت: مردم عزیزمان جهت رفع خرابکاریهای گذشته، آبادی ایران، حل مشکلات اقتصادی و ارتقاء سطح رفاه و معیشت خود، با شوق و ذوق فراوان حضرتعالی را در سال ۹۲ بعنوان رئیس جمهور خویش و رئیس قوۀ مجریه ایران برگزیدند، یعنی کسی را انتخاب کردند که چشم در چشم میلیونها ایرانی دوخت و خود را حقوقدان معرفی کرد نه کسی که مردم را همچون برخی قیچی نماید!! در این راستا نه تنها قول جبران خرابکاریهای دولتمردان اسبق و رفع سختی ها و تنگناهای مردم را داد بلکه وعده های بلند و بالایی از بهبود اوضاع اقتصادی و معیشت مردم گرفته تا عزت پاسپورت ایرانی و رفع تحریمها در کوتاه مدت را هم داد و صراحتاً در برابر ملت و رسانه ها اظهار داشت کاری خواهد کرد که هم چرخ سانتروفیوژها بخوبی بچرخد و هم چرخ زندگی مردم.!!! اما پس از اینکه دولت یازدهم رسماً کار خود را آغاز کرد متأسفانه اخلاق و رفتار شما هم به یکباره عوض شد و بدبختانه مُنکر وعده های داده شده خود به مردم گردیدید و در چهار سال اول، کشورداریِ خویش را با شعارهایی همچون:

* ( اول باید خرابه‌ های ۸ سال گذشته را آوار برداری کنیم)!!

* ( دولت قبلی خزانۀ را خالی تحویلِ ما داده)!!

* ( اگر برجام به نتیجه برسد همۀ مشکلات کشور و مردم مرتفع و ایران گل و بلبل خواهد شد)!!

و همچنین

* ( تعریف و تمجید از عملکرد دولت تدبیر و امید و خودستایی از عملکرد خودتان) و دهها شعار دیگر!!

سپری کردید و با همین فرمان و عملکرد غلط، با منتقدین سیاسی و اقتصادی نیز درگیر شدید!! به هیچ انتقاد و پیشنهاد دلسوزانه ای گوش ندادید!! سرمست برجام شدید و خود و دولت تان را مشغول گفتگو و نشست و برخاست با دوستان اروپایی و آمریکایی کردید!! و نهایتاً ۴ سال دولت یازدهم فقط با حرف و حرف و حرف به اتمام رسید و روزگار مردم در این چهار سال نه تنها بهتر نشد بلکه بدتر و بدتر هم شد.!!!   

علیپور در ادامه تصریح کرد: آقای روحانی برای بدست گرفتن سکانِ دولتِ دوازدهم، مجدداً کاندیدای ریاست جمهوری شدند و متأسفانه این بار نیز با توسل به سخنان خلاف واقع و شعارهای تند سیاسی و اقتصادی باز هم با احساسات مردم بازی کردند و بعضاً آنان را با استفاده از جملاتی چون:

* اگر ما بر سرکار نیائیم، ایران ونزوئلا خواهد شد!!

* اگر ما نیائیم سایۀ جنگ از سر ایران دور نخواهد شد!!

* اگر ما در رأس دولت نباشیم تحریمها برعلیه ایران بیشتر و بیشتر خواهد شد!!

* اگر ما و برجام نباشیم مشکلات اقتصادی ایران رفع نخواهد شد!!

* اگر ما دولتمرد شما نباشیم، قیمت کالا و ارز لحظه به لحظه رشد خواهد کرد!!

* اگر دیگران رئیس جمهور شوند در خیابانها بین زنان و مردان دیوار خواهند کشید!!

* اگر ما باشیم نه تنها تمامی تحریمهای اقتصادی بلکه همه تحریمهای حقوق بشری را هم مرتفع خواهیم کرد!!

* اگر ما دولت را در دست بگیریم رُشد اقتصادی را افزایش و تورم را بیش از پیش کاهش خواهیم داد!!

* ودهها جمله و شعار از این دست!!

اما غافل از اینکه ایشان با توسل به این شعارها و سخنان بی پایه و اساس و خلاف واقع فقط و فقط در پی ایجاد وحشت در کشور و سرقت آرای مردم بودند!! آقای روحانی با توسل به همین شعارها و عباراتِ تحریک کننده، بالاخره توانستند رأی غالب مردم را کسب و سکانِ دولت دوازدهم را هم برای ۴ سال دیگر در دست بگیرند اما پس از تشکیل دولت دوم خودشان متأسفانه با بی اعتنایی و بی توجهی به ایران و ایرانی نه تنها اوضاع کشور بهتر نشد بلکه هر وعده و شعاری که داده بودند، برعکس از آب درآمد و نهایتاً با سوء مدیریت خود، اَشک مردم را درآوردند.!! در اصل جناب آقای روحانی اینقدر به مردم ارزش و احترام قائل بود و فکر منافع ایران و ایرانی بودند که تمام وعده هایشان برعکس از آب درآمد و قول و وعده هائی که به ملت شریف ایران داده بودند خلاف آنها مشاهده شد!!

سبزعلیپور گفت: امروز بیش از ۶ سال از فرماندهی و ریاست جمهوری جناب آقای روحانی میگذرد و حاصل این فرماندهی و مدیریت ایشان و دولتمردان تدبیر و امید و آنهم به اعتراف خودشان چیزی بیش از هیچ نبوده است که ذیلاً و به اختصار به چند مورد از دستآوردهای مهم دولت دوازدهم اشاره میکنم.

* افزایش تنش با کشورهای غربی و منطقه علی الخصوص با آمریکا!!

* نافرجام ماندن برجام آنهم بعد از سالها تلاش و دلخوش کردن مردم!!

* بازگشت مجدد تحریمهای اقتصادی پیشین!!

* اِعمال محدودیتها و تحریمهای جدید آمریکا برعلیه ایران!!

* جلوگیری از فروش نفت و کاهش درآمد نفتی ایران!!

* خروج کمپانی های خارجی علی الخصوص شرکتهای اروپایی از ایران به بهانۀ فرار از مجازاتهای آمریکا!!

* کاهش عزت و احترام پاسپورت ایرانی!!

* بی احترامی و تعرض به برخی از مسافران ایرانی در فرودگاههای خارجی از جمله در گرجستان، عربستان، امارات و… !!

* افزایش نرخ دلار دولتی و مبادلاتی از حدود ۳۰۰۰ تومان به ۴۲۰۰ و سپس به حدود ۱۰ هزار تومان و ارز آزاد هم از حدود ۳۶۰۰ تومان به ۲۰ هزار تومان و امروز هم حدود ۱۱ هزار تومان!!

* رانت ۱۸ میلیارد دلاری بهار سال گذشته و اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به عده ای خاص و از ما بهتران جهت واردات کالاهای اساسی که متأسفانه منجربه واردات کالاهای مصرفی و لوکس شد و یا غالب ارزها را چند برابر قیمت دولتی در بازار آزاد به فروش رساندند!!

* گرانی لحظه به لحظه کالاها و خدمات و افرایش تورم چند ۱۰۰ درصدی، بطور مثال: پراید ۶ میلیونی که شد ۵۰ میلیون تومان!!

* رشد بیکاری و فراگیر شدن رکود اقتصادی!!

* رشد دروغ و فساد و رانت و اختلاس و حقوقهای نجومی!!

* چند ماه پیش هم دولت کار را بجایی رساند که مردم عزیز ایران برای خریدِ حتی تکه ای گوشت و مرغ یخی باید به شکل زننده و ناراحت کننده ای، ساعتها در کنار خیابانها و یا داخل فروشگاهها به صف می ایستادند!!

* و دهها و یا شاید صدها مورد دیگر که جای ذکر تک تک آنها اینجا نیست!!

بله، این است حاصل عملکرد دولتهای یازدهم و دوازدهم که تا به اینجای کار با سوء مدیریت خود، کِشتی دولت و اقتصادِ ایران را بیش از پیش به گِل نشانده، مردم را فقیرتر و سفرۀ آنان را کوچکتر و دائماً سعی بر این دارد تا عدم تعهد، سوء مدیریت، دروغگوئیها، ناهماهنگی و عملکردهای غلطِ دولت در نابودی اقتصاد و کاهش سطح معیشت مردم و کوچکتر شدن سفرۀ آنان را فقط و فقط به گردنِ تحریمها و دولت آمریکا بیاندازد و در همین راستا، جناب آقای روحانی به کررات طی سخنانی تأمل برانگیز اظهار داشته اند: مشکلات ما ناشی از فشار آمریکاست، پس کسی نباید به جای دولت آمریکا، دولت خدمتگزار ایشان را مورد سرزنش قرار دهد!!

این در حالیست که همین آقای روحانی قبل از انتخابات سال ۹۲ اعلام میکردند که: مردم ایران، آیا میدانید مشکل کار در کشورمان کجاست؟ ایشان دلیل مشکلات کشورمان را عدم مشورت، خود شیفتگی دولت احمدی نژاد، عدم استفاده از ابزارهای علمی، بی‌ثباتی ‌ها و اعلام میکردند. ظاهراً جناب آقای روحانی دچار چندگانگی شخصیت و یا شاید هم دچار خستگی و فراموشی شده اند.!!

در همین جا برای صدمین بار خدمت جناب آقای روحانی عرض میکنم که حداکثر۲۰% مشکلات حال حاضر کشورمان علی الخصوص مشکلات اقتصادی مربوط به تحریمها و فشارهای دولت آمریکا میباشد و صد البته که بیش از ۸۰% مشکلات ما نشأت گرفته از عدم تعهد و سوء مدیریت دولتمران و غالباً حاصل سیاستهای غلط دولت، غلاف واقع گوئیها، فساد دولتی و عملکردهای نادرست شما میباشد، پس ذهن مردم را بیش از این مشوش نکید و به ملت مان آدرس غلط ندهید.!!

در همین مجال کوتاه میتوانم به صدها موردی اشاره کنم که دولت محترم میتواند از فردا صبح نسبت به انجام تک تک آنها اقدام نماید تا بخشی از مشکلات اقتصادی ایران سریعاً و در کوتاه مدت حل و فصل گردد بدون آنکه فشار آمریکا و وجود تحریمها بتواند مانعی بر سر اجرای آنها باشد اما مطمئناً دولت تمایلی به انجام این امور و رفع مشکلات اقتصادی آنهم بنابه مصلحت و دلایلی خاص ندارد.!!

علیپور افزود: حال که دیگر بحث انتخابات ریاست جمهوری مطرح نیست، آقایان مدتی است برای توجیه ناکامی های دولت خود و جلب حمایت مردم مجدداً به هر شگرد و ترفندی روی آورده‌اند و در همین راستا عده‌ای خاص متأسفانه پای خود را بیش از پیش از گلیم‌ شان درازتر کرده و با طرح نقشه‌ای شوم و خطرناک در اتاق فکر خویش، ترس و وحشت را وارد دل مردم نموده و با رمز جدید (اگرCFT  یا FATF  و یا پالرمو تصویب نشود، چنین و چنان خواهد شد)!! « چند ماه پیش جناب آقای روحانی صراحتاً به مردم التیماتوم دادند که در صورت عدم تصویب FATF قطعاً گرانی و تورم بیش از پیش افزایش خواهد یافت!!» دولت با این سخنان خود در پی کسبِ اعتمادِ از دست رفته خود میباشند!!

محض اطلاع جنابعالی، ما صادقانه و از سر اخلاص مشکلات و عملکرد‌های نادرست را نقد میکنیم تا شاید منجربه اصلاح امور شود که متآسفانه از جانب شما و سایر دولتمردان به (مخالفان دولت، بی انصاف و دشمن وطن) و کار خراب کن متهم میشویم!! قبول، ما کار خراب هستیم، اما شما و دولتمردانتان بعنوان انقلابی، وطن پرست و کارآمد و با انصاف بفرمائید که چه گلی به سر ایران و ایرانی زده اید؟ آیا غیر از این است که با اِعمال سیاستهای غلط و عملکرد نادرست و بعضاً با سوء مدیریت، مردم را ناامید، سفره مردم را کوچکتر، نرخ تورم را بیش از پیش افزایش، رکود و بیکاری را رشد داده و ارزش پول ملی را کاهش و همچنین نرخ دلار را تا حدود ۱۹ هزار تومان افزایش دادید؟

وی بیان داشت: حالا هم یکسال و نیمی است که برجام به کما فرو رفته و ماههاست که دولت وقت خود را بجای خدمت به مردمِ ایران، صرف مذاکره با اروپاییان کرده که دست بر قضا سران اروپائی هم سیاست چماق و هویج را در پیش گرفته و در ظاهر مثلاً با ما مذاکره میکنند و در خفا با آمریکا فالوده میل میفرمایند!! البته آقای روحانی به واسطه فعالیتهای شبانه روزی و اعتبار و پشتوانۀ و جانفشانی های سپاه پاسداران و یا به گفتۀ خودشان (همان دولت با تفنگ)!! سخنرانی های مقتدرانه ای در مجامع بین المللی و در برابر رسانه ها انجام میدهند ولیکن هنوز از اروپا نتیجه ای نگرفته اند که طی دوسال باقی ماندۀ از دوران دولتِ دوازدهم حتماً باید با اروپا و آمریکا به نتایج دلخواه خودشان دست پیدا کنند!! (البته نمیخواهم در اینجا به دلایل و علایق شخصی آقای روحانی جهت توافق و برقراری ارتباط با اروپا و آمریکا اشاره کنم و آنرا به آینده موکول میکنم، زیرا زمان مناسب دیگری را میطلبد) اما رئیس جمهور محترم هر جا که به مانع بزرگی برمیخورد و یا میخواهد کاری خلاف عُرف انجام داده و یا سُنت شکنی بکند و دلایل منطقی نداشته و توان پاسخ به مخالفت ها را هم ندارد، سریعاً یاد مردم میافتد و از مردم طلب یاری میکند و یا میفرمایند که این کار را بخاطر مردم و کشور انجام میدهم!! در اصل از خودشان مایع نمی گذارند و بنوعی مردم را خرج کرده و ملت را سپر بلای کارهای خویش میکنند و چنین القاء مینمایند که فقط و فقط به فکر منافع مردم هستند ولاغیر!!

جناب آقای روحانی عزیز، موارد زیر که حاصل عملکرد غلط دولت شما است، آیا بواسطه منافع مردم انجام شده؟ و یا از بس شما مردم را دوست دارید و به فکر خلق الله هستید این کارها را برایشان انجام داده اید؟

* پراید ۵۰ میلیون تومانی

* گوشت هر کیلو۱۲۰ الی ۱۵۰ هزارتومانی 

* دلار ۳۰۰۰ تومانی که در حال حاضر ۱۱ هزار تومان میباشد

* سکه ۱ میلیون تومانی به ۴ و نیم میلیون تومان

* برجام تقریبا هیچ و بی سرانجام 

* طرح تحول سلامت در هاله‌ای از ابهام

* معیشت مردم زیر سوال

* چرخ تولید اکثر کارخانجات متوقف شده 

* مشکلات پولی و بانکی

* رشد بیکاری

* گرانی لحظه به لحظه کالا و خدمات

* رشد سرسام آور اختلاس و فساد اداری و دولتی

* و... صدها مورد دیگر

  • جناب آقای روحانی بزرگوار، خاطر مبارکتان هست که چند سال پیش در تبلیغات انتخاباتی سال ۹۲ از بس فکر مردم بودید و در تبلیغات انتخاباتی خودتان برای مردم دلسوزی میکردید، میگفتید که زمان “احمدی نژاد” بیمارستانها دارو ندارند و بیمارستانها مردم را برای خرید دمپایی و ملحفه و دارو به خیابان میفرستند تا خودشان لوازم و موارد مصرفی مریض بستری شده در بیمارستان را بخرند!! آیا شما که اینقدر فکر مردم هستید طی این ۶ سال حتی یکبار به داروخانه ها و یا بیمارستانها سرزده اید که ببینید مردم با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم میکنند؟ (در یک مورد که وزیر بهداشت جنابعالی به یک بیمارستان سرزده، به عینه دید که بیماران بستری شده حتی بالش هم ندارند تا چه رسد به سایر موارد) با این وضعیت و با عملکرد خوب دولت شما دلسوزی بیش از حدّتان برای خلق ایرانیان، مردم میگویند صد رحمت به دوران احمدی نژاد!!
  • آقای نوبخت گفته که قیمت دلار را “باد” پایین نیاورده بلکه ما پایین آورده ایم!!! پس حتماً خودتان هم بخاطر “منافع ملی” نرخ دلار را افزایش داده اید نه “باد”!!
  • اگر دلسوز مردم هستید و منافع مردم برایتان مهم است، چطور میتوانید نرخ دلار را پایین بیاورید اما چرا نرخ خدمات و کالاهای اساسی و مصرفی را پایین نمی آورید و اجناس وارداتی با ارز دولتی را به قیمت دلار آزاد به مردم میفروشید؟
  • اگر به فکر مردم هستید و ملت ایران را دوست دارید پس چرا گوشت آلوده و ذرتهای فاسد ورا با ارقام کلان برای مصرف همین مردم وارد کشور میکنید و بعد هم میفرمائید که این اقلام وارداتی فاسد قابل مصرف برای دام و طیور (حیوانات) هم نیست و بعد با صرف ارقام کلان دیگر کالاهای فاسد را معدوم میکنید!!
  • اگر به فکر مردم هستید چرا مشکل کاعذ دفترچه های تأمین اجتماعی مردم را رفع نمی کنید؟
  • اگر به منافع ملی می اندیشید و به منافع مردم اهمیت میدهید، چرا جلوی فساد اداری و مالی دولتی را نمیگیرید و در برابر مبارزه با فساد آیت الله رئیسی نیز مقاومت کرده و میفرمائید که انگیزه بگیر و ببندها سیاسی است!!

وی خاطرنشان کرد: در دوران جنگ تحمیلی همۀ مردم از جمله تمامی مسئولان با جان و دل کار میکردند و جان خود را برای کشور، ملت و همدیگر فدا میکردند نه مثل امروز که غالب مسئولان برعکس مردم که در سختی زندگی میکنند در ناز و نعمت زندگی میکنند و غرق در ثروت میباشند و فقط از مردم توقع همکاری و یاری دولت را دارند که چنین درخواستی هرگز محقق نخواهد شد مگر اینکه مجدداً اعتماد مردم جلب شود. مسئولینی که در دوران جنگ، جان خود را برای کشور و ملت میدادند به فکر مردم و حافظ منافع ملی بودند نه مسئولین فعلی که مردم را فقط برای نیل به اهداف خودشان میخواهند!! (از قدیم اسم اینگونه دوستی و دلسوزی برای مردم را دوستی خ . خ نامیده اند).

اینجانب به صراحت اعلام میکنم که بعید میدانم دولت آقای روحانی دلسوز مردم بوده و فکر منافع ملی و منافع میهن باشد!! از همین

رو خواهشمندم برای پیشبرد کارهای مورد علاقه خود از مردم مایه نگذارید.

شما میفرمائید که مشکلات در کشور زیاد شده و کار‌ها به راحتی پیش نمی‌رود، ضمناً اظهار می‌دارید که پولی را نمیشود به راحتی جابجا کرد یا به راحتی با دنیا مبادلات اقتصادی داشت و. دهها مورد دیگر.

آقای روحانی! اگر در برابر ادارۀ امورات کشور موانع بسیاری وجود دارد پس نقش “کلید” شما در این میان چیست؟

آقای رئیس جمهور، آیا میدانید که بدلیل عملکرد غلط دولتِ شما، از اقتصاد ایران فقط جسم نحیفی و لاغری بیش نمانده است؟ آیا استحضار دارید که طی ۶ سال گذشته چه مقدار سرمایه از ایران خارج و در کشورهای دیگر سرمایه گذاری و تبدیل به ملک شده است؟

آیا میدانید جمع زیادی از فعالان اقتصادی هم بدلیل بی توجهی دولت شما و شرایط بد این ایام، کارخانجات خود را تعطیل کرده و اموال خویش را به پول نقد تبدیل نموده و در بانکها سپرده گذاری نموده و سود کلان آنرا دریافت میکنند؟

آیا میدانید جمع دیگری از فعالان اقتصادی کشورمان نیز از بد حادثه و بدلیل مشکلات مالی و یا بخاطر خطاکاری و رانت خواری در زندانها بسر میبرند؟

آیا میدانید بواسطه تعطیلی این همه شرکت و واحدهای تولید و خروج سرمایه ها از ایران و زندانی شدن فعالان اقتصادی، چه تعدادی از کارکنان و گارگران به خیل بیکاران جامعه اضافه شده اند؟

باقی مانده اقتصاد ایران هم که چیزی حدود ۳۰% میباشد نیز توسط شرکتهای دولتی و خصولتی ها و بدست توانای جمعی از دلسوزان و زحمتکشان بخش خصوصی میچرخد!!

رئیس مرکز تجارت جهانی ایران در خاتمه تأکید کرد: درکل و با عنایت به مطالب مطروحه فوق باید عرض کنم که آقای روحانی هم کشور را به سبک و سیاق آقای احمدی نژاد به پیش میبرد اما با چند تفاوت و آن اینکه حداقل پشت و روی احمدی نژاد یکی بود و رفتار و عملکرد و گفتمان و شلختگی و ظاهر او با هم یکی بود و آدم از احمدی نژاد همان چیزی را میدید که از وی توقع اش را داشت اما آقای روحانی با مردم روراست نیست و با ظاهری آراسته و کلامی شیوا متأسفانه میخواهد روز را شب و شب را روز جلوه دهد و بر همین اساس با آن چیزی که میگوید و می نماید و می نمایاند حدوداً ۱۸۰ درجه فرق دارد!! ضمناً اطمینان دارم که اگر دولت احمدی نژاد برخی از کارهای همین دولت را با مردم میکرد، قطعاً دولتمردان امروز پوست از سرش میکندند!!

ضمناً احمدی نژاد اختیارش دست خودش بود هر کاری را که شب میگفت، فردا همان کار را اجرا میکرد اما عده ای از ما بهتران، جناب آقای روحانی را محاصره و دولتش را هم به نفع خودشان مصادره کرده اند!! از همین رو آنان هستند که دولت را با خواست و میل و فرمان خود به پیش میبرند و به آقای روحانی خط میدهند و هر مطلبی را که میخواهند به رئیس جمهور القاء میکنند و از زبان ایشان سخنرانی مینمایند که مطمئنم سخنان عجیب و غریب هفته گذشته رئیس جمهور که فرمودند بخاطر منافع مردم حاضرم با هرکسی مذاکره کنم نیز سخنان آنان بوده که از دهان آقای روحانی خارج شده و شاید خودشان هم مخالف این سخنان بوده باشند!!

متأسفانه تا زمانیکه اختیار آقای روحانی دست این حضرات میباشد، کشورمان روز خوش نخواهد دید و هر روز باید منتظر مشکلات بیشتر، کوچکتر شدن سفره مردم، تورم و گرانی، رکود اقتصادی و افزایش بیکاری، رشد دروغ و فساد و تنش های داخلی و بین المللی بوده و به حال دیروز خود غبطه بخوریم!!.

/انتهای پیام

Leave a Comment