تلاش ام تی ان برای انتقال ۳۰۰ میلیون یورو پول خود از ایران

شرکت ام تی ان در حال مذاکره با بانک مرکزی ایران برای خارج کردن ۳۰۰ میلیون یورو پول باقیمانده خود از ایران است، اما اگر آمریکا، انگلیس و اروپا تصمیم به خروج از برجام بگیرند، این تلاش ها با بن بست مواجه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری بیزنس دی، در صورتی که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا متحدان اروپایی اش را نسبت به وضع مجدد تحریم ها علیه ایران متقاعد کند، شرکت ام تی ان آفریقای جنوبی ممکن است قادر به خارج کردن ۴٫۶ میلیارد رند از سود خود از ایران نباشد.

شرکت ام تی ان در حال مذاکره با بانک مرکزی ایران برای خارج کردن ۳۰۰ میلیون یورو پول باقیمانده خود از ایران است، اما اگر آمریکا، انگلیس و اروپا تصمیم به خروج از برجام بگیرند، این تلاش ها با بن بست مواجه خواهد شد. ترامپ قرار است روز ۱۲ ماه می تصمیم خود در خصوص خروج از برجام یا ماندن در این توافق را اعلام کند.

اگر آمریکا از برجام خارج شود، اما اتحادیه اروپا در این توافق باقی بماند، ام تی ان همچنان قادر خواهد بود پول خود را از طریق تبدیل به یورو و سپس تبدیل به رند از ایران خارج نماید.

رالف موپیتا، مدیر مالی شرکت ام تی ان این هفته به سرمایه گذاران این شرکت گفت، «بدترین سناریو» برای کسب و کار ام تی ان در ایران این است که موسسات مالی اروپایی و آمریکایی هر دو همکاری خود با ایران را قطع کنند که این مسئله موجب گیر افتادن پول ام تی ان در داخل ایران خواهد شد.

موپیتا افزود: «اما ما فکر می کنیم اوضاع تا این حد وخیم نخواهد بود.»

در ماه آوریل دولت ایران نرخ ارز را یکسان ساخت و ارزش هر دلار آمریکا را ۴۲ هزار ریال اعلام کرد. موپیتا در این باره گفت: «هرگونه معامله ای که ما اکنون انجام می دهیم با نرخ (دلار) ۴۲ هزار ریال خواهد بود و ما هفته گذشته مقداری پول را با نرخ ۴۲ هزار ریال انتقال دادیم.» شرکت ام تی ان ایرانسل در سه ماهه نخست امسال ۳۰ میلیون یورو از ایران خارج کرده است.//انتهای پیام

Leave a Comment