ترامپ برای دیدار با رهبر کره‌شمالی وارد سنگاپور شد

رئیس جمهوری آمریکا برای دیدار با رهبر کره‌شمالی وارد سنگاپور شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای دیدار با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی وارد سنگاپور شد.

رهبر کره شمالی نیز ساعتی پیش با یک جت اختصاصی وارد سنگاپور شده بود.

در شرایطی که سنگاپور برای برگزاری دیدار بین دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی آماده میشود، پلیس تدابیر امنیتی شدیدی را اتخاذ کرده و برخی از جاده‌ها را مسدود کرده است.

پلیس سنگاپور با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که «در حمایت از برگزاری نشست آمریکا- کره شمالی در سنگاپور، جاده‌های منتهی به فرودگاه چانگی مسدود خواهد بود.»

پلیس سنگاپور همچنین موانع و ایست‌های بازرسی متعددی را در جزیره سنتوزا محل برگزاری دیدار رهبران آمریکا و کره شمالی ایجاد کرده است. تدابیر امنیتی در خیابانی که هتل کاپلا در آن واقع شده، بشدت افزایش یافته است. تدابیر امنیتی شدیدی نیز در اطراف هتل شانگری لا که ترامپ قرار است در آن اقامت داشته باشد، اتخاذ و اجرا شده است. پلیس سنگاپور پیش از این اعلام کرده بود که خیابانهایی که منتهی به محل برگزاری نشست رهبران آمریکا است، طی روزهای ۱۰ تا ۱۴ ژوئن، منطقه ویژه امنیتی به شمار میروند.

ترامپ و کیم جونگ اون قرار است ساعت ۹ صبح روز سه شنبه در هتل کاپلا دیدار کنند.

مقدمات سران آمریکا و کره شمالی از بیش از دو ماه پیش تدارک دیده شده و چندین بار دچار افت و خیز شد. کار تا جایی پیش رفت که طرف آمریکایی حتی در یک مورد از لغو این دیدار خبر داده بود. اما نهایتا دو طرف برای دیدار روز سه‌شنبه خود وارد خاک یک کشور بیطرف – سنگاپور – شدند.//انتهای پیام

Leave a Comment