آقای روحانی، چه کسانی بر سر راه دولت کارشکنی میکنند؟

محمدرضا سبزعلیپور اقتصاددان و رئیس مرکز تجارت جهانی ایران نسبت به سخنان امروز ریاست محترم جمهوری در دیدارشان با دولتمردان و استانداران واکنش نشان داد و در یادداشتی به قلم خویش خطاب به آقای روحانی چنین نوشت:  

ریاست محترم جمهوری جناب آقای روحانی امروز در دیدار مشترک خود با دولتمردان و استانداران باز هم به نکات عجیب و غریبی اشاره کردند که نه تنها اوضاع را بهتر و شفاف تر نکرد بلکه ابهامات را بیش از پیش افزایش داد و تنش های سیاسی و اقتصادی را در جامعه تشدید کرد!!

مهمترین بخش از سخنان ایشان عبارت بود از:

* توهین به دستگاههای نظارتی!!

* افشاگری در خصوص اینکه عده ای در برابر فعالیت های دولت کارشکنی میکنند!!

* چرا مدیران دولتی روزۀ سکوت گرفته اند؟

* هر دولتمردی که از برخوردها میترسد و شجاعت ندارد پس بهتر است همین الان کنار برود!!

* و… دهها مورد از این دست!!

در پاسخ به سخنان ایشان باید عرض کنم که وقتیکه جناب آقای روحانی به دیگر دستگاهها بی احترامی و توهین میکند، پس چطور انتظار دارند که سایرین به دولت و دولتمردان احترام بگذارند؟

آقای روحانی دائماً از کسانی سخن میگوید که در برابر ایشان مانع تراشی میکنند و جلوی فعالیت دولت تدبیر و امید سنگ اندازی میکنند، اما آقای روحانی همیشه مبهم و در لفافه صحبت و میکنند و هرگز بطور شفاف نام مزاحمین و سنگ اندازان را به مردم اعلام نمیکنند و در نتیجه با سخنان مبهم خود، مردم و رسانه ها را سر در گم کرده و در اصل انگشت اتهامش را بسوی همه دستگاهها و اشخصاص تأثیرگذار نشانه میرود اما با زیرکی خاصی توپ را به داخل زمین مردم و رسانه های داخلی و خارجی می اندازند تا آنان حدس بزنند که منظور رئیس جمهور کدام شخص یا دستگاه میباشد!!

به همین خاطر جمعی میگویند که منظور آقای روحانی، مقام معظم رهبری بوده، برخی دیگر اظهار میدارند که ایشان از قوۀ قضائیه سخن میراند اما گروهی دیگر حدس میزنند که مقصود آقای روحانی سپاه پاسداران است و عده ای هم میگویند که دستگاههای قدرتمند و مخفی در ایران وجود دارد که کسی نمتواند نامشان را ببرد و منظور رئیس جمهور همان دستگاهها میباشد و به همین صورت هر کسی نام شخص یا دستگاهی را مطرح میکند!! بقول معروف (هر کسی از ظن خود شد یار من)!!

زرنگی آقای روحانی اینجاست که صراحتاً نام سنگ اندازان احتمالی را مطرح نمی کند تا با یک تیر، همه دستگاهها را هدف قرار دهد و اگر از ایشان بپرسیم که آیا منظورتان سپاه پاسداران بوده، ایشان خواهد گفت: من نام سپاه را به زبان نیاورده ام و این حدس و گمان مردم و رسانه ها میباشد و مثلاً چند روز بعد با فرماندهان سپاه هم دیدار دوستانه برگزار میکند!!

در اصل ایشان با روش تفرقه بیانداز، حکومت کن، دولت خویش را فرماندهی و ایران را مدیریت میکند!!!

ایشان به دولتمردان و استاندارانش میگوید که چرا روزه سکوت گرفته اید و چرا میترسید!! یعنی آنان را شیر میکند و به جلو میفرستد و خودشان که هم روزه سکوت گرفته و هم ظاهراً از ترس، نام سنگ اندازان را بر زبان نمی آورد، پیش سر دولتمردان، استانداران و مدیران میانی مخفی میشوند!!

آقای روحانی عزیز، در جایی که جامعۀ امروز ما بیش از هر چیز به آرامش و امنیت سیاسی و اقتصادی نیاز دارد پس چرا دولتمردان را تنش و درگیری با سایر قوا و دستگاهها تشویق میکنید؟

چرا دوست دارید تا به دست کشورهای معاند و رسانه های بیگانه بهانه داده و برایشان خوراک تبلیغاتی درست کنید تا برعلیه دستگاهها و نهادهای نظام جمهوری اسلامی ایران هر چه که میخواهند بد و بیراه بگویند و به آنان نسبت های ناروا بدهند؟

مرحمت فرموده جنابعالی یکبار برای همیشه روزه سکوتتان را بشکنید و شجاعانه با مردم سخن بگوئید و شفاف اعلام کنید که چه کسانی مزاحم کار شما هستند؟ البته اگر در عالم واقعیت، چنین کسانی و یا دستگاههایی وجود داشته باشند.!! شما را بخدا قسم میدهم تا بجای اعتراف به خرابکاریها و سوء مدیریت دولت تان، هرگز بدنبال دشمن فرضی نباشید!!/انتهای پیام

ایام به کام

محمدرضا سبزعلیپور

 

تاریخ انتشار: ۹۷/۰۲/۰۱

Leave a Comment