ویروس کرونا بهانه‌ای جدید برای تجارت منفعت ‌طلبان

با گسترش ترس جهانی از ویروس کرونا برخی از سوءاستفاده‌کنندگان اقتصادی با ادعای درمان کرونا اقدام به فروش محصولات بی‌اثر میکنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ ترس از ناشناخته ‌ها یکی از بزرگترین ترس ‌های بشری است به ‌خصوص وقتی به جان انسانها ارتباط پیدا میکند. عدم شناخت کافی از عملکرد ویروس کرونا هم به عاملی برای ترس جهانی و تلاش عمومی برای پیدا کردن راهکار مبدل شده است.

به‌دنبال شکل‌گیری این نیاز جهانی برخی شرکتهای اقتصادی از عدم شناخت مردم سوء‌استفاده و اقدام به فروش محصولات بی‌اثر با عنوان محصولات درمانگر یا پیشگیرانه ویروس کرونا کرده‌اند!

به‌دنبال همین اقدام شرکتهای سوءاستفاده‌ گر؛ سایتهای عرضه ‌کننده محصول به‌دنبال مقابله با این عملکرد‌های غیرانسانی برآمدند.

شرکت آمازون بعنوان یکی از بزرگترین شرکتهای عرضه‌کننده محصولات متنوع در جهان؛ محصولاتی را که ادعای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا یا درمان آن را دارند از پلت‌فرم خود حذف می‌کند.

این ادعاهای واهی به محصولات پیشگیرانه و درمان‌کننده محدود نشده است و کتابهای بی ‌اساسی هم با موضوع راهکار‌های پیشگیری و درمان کرونا در پلت ‌فرم‌ های عرضه کتاب تبلیغ میشوند که آنها هم از سایت آمازون حذف شد.

بعد از آمازون، فیس‌بوک و گوگل هم به‌دنبال مقابله با ارائه اطلاعات جعلی درباره ویروس کرونا هستند.

//انتهای پیام

Leave a Comment