ضربه اغتشاش‎گران بر اقتصاد و مردم؛ دلار از ۴۳۰۰ تومان عبور کرد

تشدید تکانه های ارزی در روزهای اخیر موجب شده کار برای فعالان بازار و متقاضیان ارز سخت شود؛ صراف‌ها علت مشخصی برای گرانی های امروز دلار پیدا نمی کنند ولی می گویند این وضعیت به ضرر مردم است!

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، نا آرامی های چند روز گذشته کشور هر چند در ابتدا با عنوان اعتراض به حق مردم درخصوص مشکلات اقتصادی آغاز شد ولی متاسفانه عده ای سودجو و اغتشاش گر موجب شدند تا مشکل اصلی مردم مبنی بر گرانی ها و سخت شدن معیشت به حاشیه کشیده شود.

اتفاقات روزهای اخیر موجب شده تا برخی بازارهای مهم اقتصادی تحت تاثیر قرار بگیرند که اثرات منفی آن متوجه مردم است؛ در این روزها بازار ارز تغییرات شدیدی را تجربه می کند به نحوی که نرخ حدود ۴۲۰۰ تومان یکباره به نرخ ۴۳۱۰ تومان رسید.

تجربه سال های قبل ثابت کرده که با گرانی دلار، قیمت سایر کالاها و خدمات خواسته و ناخواسته افزایش پیدا می کند و همین امر بهانه ای می شود برای افراد سودجود و سوداگر تا از آب گل آلود ماهی بگیرند.

هرچند یکی از عمده ترین دلایل گرانی دلار در این ایام، سال نوی میلادی و البته گران شدن قیمت درهم از سوی دبی است؛ ولی به عوامل گرانی دلار در این روزها باید این را هم اضافه کنیم که اغتشاش های این چند روز، موجب شد تا عوامل سیاسی باردیگر نقش کلیدی در تکانه های ارزی داشته باشند.

فعالان بازار ارز درباره حال و هوای این بازار در روز جاری اینطور می گویند که امروز بازار شرایط خوبی را نداشت و انگار هیچ چیز سر جای خود نبود!

یکی از این صراف ها به خبرنگار ما گفت: امروز نرخ بازار خیلی نوسان داشت؛ البته یکی از دلایل کمبود ارز در بازار است چراکه یکدفعه بازار پر از ارز می شود ولی ساعتی بعد بازهم ارز پیدا نمی شود!

 وی درباره قیمت ارز در بازار می گوید: بانک مرکزی صبح دلار را با نرخ ۴۲۶۸ تومان به صرافی های منتخب توزیع کرد ولی هم اکنون نرخ کف بازار ۴۳۰۳ تومان شده است!

صراف های خیابان فردوسی معتقدند اتفاقات این روزهای بازار ارز قابل پیش بینی نیست و باید منتظر ماند تا در هفته آینده وضعیت را ارزیابی کرد. البته فعالان این بازار معتقدند بانک مرکزی رکن اصلی بازار است و بنظر نمی رسد آشتفه بازار نرخ ها ادامه دار باشد.

به گزارش تسنیم، هم اکنون صراف ها دلار را با قیمت ۴۳۰۳ تومان، یورو را با قیمت ۵۳۷۰ تومان، پوند انگلیس را با قیمت ۵۸۴۴ تومان و درهم امارات متحده را با قیمت ۱۱۷۸ تومان می فروشند.//انتهای پیام

Leave a Comment