رئیسی: نگرانی‌ها درباره ذخایر کالاهای اساسی رفع شده است/ اخبار خوبی از افزایش واردات و تولید واکسن داریم

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور افزایش آمار واکسیناسیون در برابر بیماری کرونا را قابل تقدیر اما ناکافی عنوان کرد و گفت: یکی از مقدمات ضروری برای رونق کسب و کارها و بازگشایی مدارس و مراکز علمی و دانشگاهی، رسیدن به حد نصاب واکسیناسیون عمومی است.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت با اشاره به پیشنهاد تخصیص زمین برای ساخت ۵ هزار واحد مسکونی برای خانواده ایثارگران، گفت: این پیشنهاد را به فال نیک می‌گیریم و خیلی مناسب است که نهضت مسکن‌سازی در دولت سیزدهم با ساخت مسکن برای ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان آغاز شود.

وی در ادامه با بیان اینکه دغدغه‌هایی درباره ذخایر کالاهای اساسی وجود داشت که با پیگیری‌‌های انجام شده مرتفع شده است، افزود: ذخیره کالاهای اساسی انجام شده بود، اما با میزان مصوّب فاصله داشت که با اقدامات انجام شده در روزهای اخیر این نگرانی برطرف شده و دوباره به وزارتخانه‌های ذی‌ربط تأکید می‌کنم با رصد دقیق وضعیت بازار اجازه ندهند در زنجیره تأمین کالا از تولید تا مصرف هیچ اجحافی در حق تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان اعمال شود.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش، افزایش آمار واکسیناسیون در برابر بیماری کرونا را قابل تقدیر اما ناکافی عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از مقدمات ضروری برای رونق کسب و کارها و بازگشایی مدارس و مراکز علمی و دانشگاهی، رسیدن به حدّ نصاب واکسیناسیون عمومی است.

رئیسی تأکید کرداخبار خوبی از افزایش واردات و توأمان تولید داخلی واکسن دریافت کرده‌ایم که جای خوشحالی دارد.

وی اضافه کرد: مراکز واکسیناسیون به همت وزارت بهداشت و همکاری نهادهای ذی‌ربط ۲ تا ۳ برابر شده است؛ امیدواریم با تأمین واکسن‌های مورد نیاز از محل واردات و تولیدات داخلی هر چه سریع‌تر امکان بازگشایی مراکز آموزشی فراهم شود و اگر رسیدن به حد نصاب لازم با تأخیر انجام شود، بازگشایی مراکز آموزشی نیز با تأخیر انجام خواهد شد.

رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به رخدادهای اخیر در افغانستان, آنچه حداقل در ۲ دهه گذشته در افغانستان رخ داده را تابلویی گویا از تجاوز و نقض آشکار حقوق انسان‌ها در عصر حاضر توصیف و تصریح کرد: اگر فقط به تعداد زنان و کودکانی که در این سال‌ها در افغانستان کشته یا دچار جراحت یا نقص عضو شده‌اند، توجه کنیم، خواهیم دید که چه فاجعه‌ای به شکل خاموش در این کشور در جریان بوده است.

آیت‌الله رئیسی با تأکید بر اینکه تجربه حضور آمریکا در کشورها و نقاط مختلف جهان گواه آن است که این حضور هیچ‌گاه امنیت‌آفرین نبوده بلکه برعکس مُخلّ امنیت و ثبات و آرامش بوده است، ادامه داد: آمریکایی‌ها با چنین سابقه و عملکردی به جای آنکه در دادگاه افکار عمومی جهانیان پاسخگو باشند، با بهانه‌سازی‌های مختلف به فضاسازی علیه کشورهای دیگر می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: امروز آمریکایی‌ها به بهانه مسائلی، علیه کشورمان فضاسازی می‌کنند که پاسخ آنها موجود است و اینجا از دستگاه‌های مسئول و از جمله رسانه ملی می‌خواهم که پاسخ این‌گونه اتهامات و اَنگ‌زدن‌ها را به شکل مناسب ارائه کنند.

رئیس‌جمهور در پایان ارتقای سطح تعاملات و افزایش تبادلات با کشورهای همسایه را جزو اولویت‌های دولت سیزدهم برشمرد و گفت: فعال‌ترین دیپلماسی دولت باید با همسایگان جریان داشته باشد و باید همه تلاش خود را برای افزایش تجارت و همکاری اقتصادی با همسایگان به کار بگیریم چرا که زمینه‌های مناسبی نیز برای تقویت این مناسبات و افزایش سهم ایران از تبادلات منطقه‌ای وجود دارد.

انتهای پیام/؛

Leave a Comment