ترامپ: خیلی زود درباره ایران چیزی را خواهید شنید

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر ایران را به عدم‌احترام به روح برجام متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روسیاالیوم، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه بار دیگر مدعی شد که ایران به روح توافق هسته‌ای پایبند نیست.

ترامپ افزود: خیلی زود چیزی درباره ایران خواهید شنید.

پیش از این کاخ سفید اعلام کرد که دونالد ترامپ تصمیم خود در خصوص باقی ماندن یا نماندن در توافق هسته‌ای با ایران را اتخاذ کرده است.

سارا سندرز، سخنگوی دولت آمریکا در نشستی خبری گفت: ترامپ گفت که او تصمیم خود را گرفته و در زمان مناسب آن را اعلام می‌کند. او در درجه اول بر ترسیم استراتژی فراگیر در تعامل با ایران متمرکز شد.

ترامپ، بارها از توافق هسته‌ای بین ایران و کشورهای ۱+۵ انتقاد کرده است. او سپتامبر گذشته گفت که در خصوص تعامل واشنگتن با این توافق، تصمیم خود را گرفته است.

این در حالی است که  آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد بر اهمیت ادامه پایبندی جامعه جهانی به توافق هسته‌ای با ایران تأکید کرد.

جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا نیز روز سه‌شنبه در جلسه استماع کنگره گفت که باقی ماندن در توافق هسته‌ای با ایران در راستای منافع امنیت ملی آمریکا به شمار می‌آید.

اظهارات ماتیس ۱۲ روز پیش از ضرب‌الاجل “دونالد ترامپ” رئیس جمهور آمریکا برای تأیید مجدد پایبندی ایران به مفاد توافقنامه مطرح می‌شود.

ترامپ در سخنان خود در مجمع عمومی سازمان ملل، تلویحاً عدم‌تأیید مجدد توافقنامه و خروج آمریکا از برجام را اعلام کرده بود.//انتهای پیام

Leave a Comment